Wskaźnik mobilności klientów banków

Wskaźnik mobilności klientów banków, czyli ilu z nas loguje się do bankowości smartfonem?

1 minuta czytania
Komentarze

Coraz więcej Polaków loguje się do swojego konta bankowego korzystając ze smartfona – pokazuje to wskaźnik mobilności klientów banków. Liderem pod tym względem jest ING, natomiast na zupełnie przeciwnym biegunie znajduje się Bank Pocztowy.

Wskaźnik mobilności klientów banków – ilu z nas loguje się na swoje konta poprzez smartfona?

W III kwartale 2020 roku 38,2% posiadaczy rachunków osobistych w bankach korzystało z nich z poziomu urządzeń mobilnych. Tak wynika z analizy przeprowadzonej przez cashless.pl na podstawie danych, które udostępniły banki.

Najwyższy wskaźnik mobilności klientów ma ING – wynosi on aż 69,1%. Drugie miejsce z wynikiem 62,1% zajmuje mBank. Co ciekawe, w II kwartale 2020 mBank miał nieco więcej mobilnych klientów, niż w III kwartale tego roku, podczas gdy niemal wszystkie inne banki odnotowały wzrost w porównaniu do poprzedniego kwartału. Podium zamyka Millennium – wskaźnik mobilności w przypadku tego banku wynosi 48,3%. Ponad 47% wynikiem mogą pochwalić się BNP Paribas oraz PKO, 46,6% osiągnął Santander. Pozostałe banki w zestawieniu mają wskaźnik mobilności mniejszy, niż 45%, przy czym wyróżnia się Bank Pocztowy. Tylko 2,9% klientów tego banku korzysta ze swojego konta przy użyciu urządzeń mobilnych, a to i tak ponad 2-krotny wzrost w porównaniu do II kwartału 2020.

Czytaj także: Zakupy, muzyka, nawigacja i gry w AppGallery – bądź zawsze na bieżąco!

Ogólny wskaźnik mobilności klientów polskich banków konsekwentnie rośnie. W I kwartale wynosił 34%, w II – 35,6%, natomiast w III, o czym już wspominaliśmy – 38,2%.

źródło: cashless.pl

Motyw