Android-logo-prev
Otwartość Android Marketu dla wielu programistów stanowi bardzo duży atut, zachęcając do tworzenia i publikowania swoich aplikacji. Problem malware’u staje się jednak coraz poważniejszy i konieczna staje się interwencja ze strony Google. W związku z tym powstał pomysł „Bouncera”.

Popularność urządzeń z Androidem stale rośnie, co w efekcie przekłada się również na jeszcze większe zainteresowanie usługami takimi jak np. Android Market. W obecnej formie, stwarzało to dość duże zagrożenie, w efekcie którego użytkownicy mogli paść ofiarą osób, tworzących złośliwe aplikacje.

Nie przegap
Wywiad z CEO realme w Europie – Madhav Sheth zapowiada zmiany
Madhav Sheth
Nowy wiceprezes oraz CEO realme w Europie i Indiach, czyli Madhav Sheth, znalazł chwilę czasu dla nas i zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań. Ostatnie dni dla marki były wyjątkowo zajęte, bo firma po raz pierwszy pojawiła się na międzynarodowych targach IFA w Berlinie. W związku z tym postanowiliśmy porozmawiać o planach na przyszłość, rozwoju […]

W związku z tym, powstał pomysł stworzenia i wdrożenia funkcji nazywanej Bouncer. Działać ona będzie na kilka różnych sposobów. Przede wszystkim, zadaniem „Bouncera” będzie skanowanie wszystkich aplikacji, jakie znajdują się w ramach Android Marketu – cały proces ma być całkowicie zautomatyzowany, wychwytując istniejące zagrożenia.

Kolejnym sposobem ochrony użytkowników będzie symulowanie normalnego działania aplikacji, sprawdzając jednocześnie, czy dany program nie zachowuje się w sposób podejrzany, tworząc realne zagrożenie np. dla danych użytkownika. Procesowi skanowania będzie poddawana każda nowa aplikacja, która trafi do Android Marketu.

W efekcie sklep z aplikacjami Google powinien być zabezpieczony nie tylko przed nowymi niebezpiecznymi programami, ale również tymi, które już są w Markecie, ale zostały zaktualizowane, utrudniając ominięcie działających zabezpieczeń. Automatyzacja podejmowanych działań jest o tyle istotna, że pozwoli na szybkie sprawdzenie potencjalnego zagrożenia.

Część programistów z pewnością obawia się sytuacji, w której ich aplikacja zostanie błędnie oznaczona, jako niebezpieczna dla użytkownika, a w efekcie nie trafi do Marketu. Google uspokaja jednak tym, że w takiej sytuacji program zostanie poddany dodatkowej – ręcznej – weryfikacji przez odpowiednie osoby. W ten sposób ryzyko konsekwencji błędnego działania Bouncera zmniejsza się.

Informacja o wprowadzeniu dodatkowych zabezpieczeń w Android Markecie jest bardzo dobrą wiadomością, dzięki czemu sytuacje, w których do Marketu trafiają niebezpieczne aplikacje powinny zostać znacząco zredukowane.

źródło: AndroidCommunity




Paweł Cebula