Niektórzy klienci Plusa zastanawiają się, jak włączyć VoLTE oraz VoWiFi w tej sieci. Nie jest to specjalnie trudne, pod warunkiem że wiemy, co robić. Wyjaśniamy krok po kroku, jak uruchomić VoLTE oraz VoWiFi, a także tłumaczymy, co oznaczają te skróty.
Plus VoLTE i VoWiFi. Spis treści
Plus VoLTE i VoWiFi. Co to znaczy?
VoLTE (Voice over LTE) pozwala na realizację połączeń głosowych w sieci LTE. Połączenie zostanie nawiązane szybciej, a podczas rozmowy użytkownik może nadal korzystać z internetu z niezmienioną prędkością. Można spodziewać się także lepszej jakości dźwięku. VoWiFi (Voice over WiFi) pozwala natomiast realizować połączenia głosowe i przesyłać SMS-y poprzez sieć WiFi. Nie ma przy tym znaczenia, czy pozostajemy w zasięgu sieci komórkowej, czy jest on ograniczony lub jesteśmy poza nim. Nie trzeba też instalować do tego dodatkowych aplikacji. Z obu usług mogą korzystać klienci indywidualni, ale też biznesowi.
Oto co jest potrzebne, by korzystać z VoLTE w Plusie:
- Taryfa z włączonym LTE
- Telefon z aktualnym oprogramowaniem systemowym, który wspiera funkcjonalność VoLTE w sieci Plus
- Aktywna opcja Połączenia VoLTE w ustawieniach telefonu
- Dostępny zasięg LTE od Plusa
Plus VoLTE i VoWiFi. Jak włączyć?
Jeśli chcemy zacząć korzystać z VoLTE, powinniśmy na początku włączyć odpowiednią funkcję w ustawieniach telefonu. Wchodzimy kolejno w ustawienia>połączenia>sieci komórkowe i włączamy tam VoLTE. W zależności od modelu telefonu nazewnictwo wymienionych zakładek może się nieco różnić.
Kolejny etap to włączenie VoLTE na poziomie sieci. Jeśli mamy abonament komórkowy w Plusie, usługa powinna zostać aktywowana automatycznie. Gdyby jednak tak się nie stało, możemy wysłać SMS o treści WlaczVoLTE pod numer 2601 lub skontaktować się z Działem Obsługi Klienta (numer: +48 601 102 601). Jeżeli mamy ofertę na kartę i VoLTE w Plusie nam nie działa, powinniśmy wpisać kod 10111*1317# i nacisnąć zieloną słuchawkę.
O realizacji połączenia przez sieć LTE informuje logo VoLTE wyświetlane w górnej części ekranu telefonu. Co się jednak stanie, gdy utracimy zasięg LTE? Połączenie się nie zakończy. Będzie kontynuowane w ramach innej technologii, która jest dostępna na danym obszarze.
Żeby korzystać z VoWiFi (inaczej WiFi Calling+), trzeba mieć aktywną transmisję LTE, nawiązać stabilne połączenie z siecią WiFi oraz posiadać telefon z funkcją rozmów przez WiFi. Aktywacja przebiega następująco: mając abonament wysyłamy SMS-a o treści WlaczVoWiFi pod numer 2601 lub dzwonimy na numer +48 601 102 601, a mając numer na kartę, wpisujemy kod *101*11*1327# (dezaktywacja kodem *101*00*1327#). Co, jeśli podczas rozmowy utracimy zasięg WiFi? Połączenie będzie nadal kontynuowane poprzez sieć LTE w technologii VoLTE. Tu jest jednak warunek — musimy aktywować VoLTE i posiadać urządzenie, które na to pozwala.
Jeśli utracimy zasięg WiFi, a w okolicy będzie jedynie zasięg 2G lub 3G, nie będziemy mogli kontynuować rozmowy. „Za granicą połączenie będzie przerwane w obu przypadkach” – informuje Plus. Aktywacja Wi-Fi Calling oznacza jednoczesne włączenie usługi VoLTE, która jest niezbędna do działania usługi Wi-Fi Calling. O realizacji połączenia przez WiFi informuje pojawienie się dedykowanej ikony słuchawki ze znacznikiem WiFi na górnym pasku ekranu smartfona.
Co z opłatami?
Osoby zainteresowane zagadnieniem, jakim jest Plus VoLTE i VoWiFi mogą zastanawiać się nad kosztami korzystania z tych usług. Użytkownik nie płaci dodatkowo za połączenia przy wykorzystaniu VoLTE. Operator rozlicza je zwyczajnie, zgodnie z danym planem taryfowym. Nie ma zatem powodów do obaw.
Źródło: Plus.pl. Zdjęcie otwierające: Robson90 / Despotiphotos