Technologia śledzenia promieni zawitała do świata konsol. Dzięki temu użytkownicy urządzeń do gier od Sony, Microsoftu i Nintendo mogą się cieszyć odbiciami podczas rozgrywki. Sęk w tym, że w przypadku tego ostatniego producenta wcale nie chodzi o najnowszą konsolę. Nie ma nawet mowy o sprzęcie stosunkowo nowym. Ray Tracing trafił bowiem do  Super Nintendo Entertainment System. SNES miał natomiast swoją premierę w 1990 roku. Co więcej, obsługa tej technologii nie jest nawet zasługą samego Nintendo, a pewnego zdolnego majsterkowicza.

SNES z Ray Tracingiem

I w ten oto sposób technologia, która wymaga mocarnej karty graficznej, trafia na konsolę, która bez dodatkowych układów w kartridżach z grami nie radzi sobie nawet z 3D. Chichot losu? Niekoniecznie. To właśnie dzięki temu, że konsola obsługuje owe moduły, taka modyfikacja była w ogóle możliwa. Otóż jak już wspomniałem SNES nie obsługuje 3D. Mimo to znajdziemy na tej konsoli gry w tej technologii. Cały sekret tkwi we wspomnianym wyżej   układzie Super FX Chip Nintendo. Ten był dodawany do niektórych kartridży, dzięki czemu rozszerzały one możliwości konsoli. To trochę tak, jakby włożenie płyty z grą, która nie ma prawa działać na naszym sprzęcie, przy okazji dodawało nam mocniejszą kartę graficzną. Istna magia lat 90.

Zobacz też: Paczkomaty pomagają spełnić marzenia – InPost wspiera zimowy atak na K2

Na tej samej zasadzie działa układ SuperRT. Autor projektu wykorzystał do jego stworzenia programowalne bramki logiczne. Sam autor opisuje pomysł na projekt w następujący sposób:

Pomysł narodził się, gdy próbowałem wymyślić ciekawy pomysł na projekt, który pomógłby mi w nauce projektowania Veriloga i FPGA. Na myśl przyszła mi idea zbudowania prostego raytracera. Częściowo zainspirował mnie mój bystry przyjaciel, który tworzy w ten sposób swój własny układ graficzny. Trochę później — bo czasami mój mózg mnie nienawidzi i zachwyca się wymyślaniem głupich rzeczy do zrobienia — pomyślałem: czy nie byłoby ciekawie spróbować stworzyć układ tego typu dla SNESA? Właśnie tak narodził się pomysł na układ SuperRT.

Oczywiście poza demem technologicznym żadne gry ze SNES-a nie obsługują tej technologii. Miło jednak popatrzeć na wykorzystanie tej innowacyjnej technologii w 30-letniej konsoli.

Źródło: wccftech

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.