Sprzedano 10,5 mln tabletów z Androidem w czwartym kwartale 2011 roku

2 minuty czytania
Komentarze
Android

Sprzedaż tabletów z systemem Android stale się zwiększa, czego najlepszym dowodem są kolejne raporty dotyczące sprzedaży tego typu urządzeń. Ostatni kwartał ubiegłego roku był kontynuacją wcześniejszego trendu, który jednocześnie przekładał się na umocnienie pozycji Androida w segmencie tabletów.

Zgodnie z ostatnim raportem przygotowanym i opublikowanym przez firmę Strategy Analytics, w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2011 roku sprzedano ponad 10,5 miliona tabletów z mobilnym systemem Google. Liderem w tej kategorii urządzeń nadal pozostaje iPad, który został sprzedany w ponad 15 milionach egzemplarzy.

Aktualnie iPad z systemem iOS może się pochwalić udziałami na poziomie 57,6 procenta. Tablety z Androidem wypadają nieco słabiej, bo w tym przypadku udział wynosi 39,1 procenta. Bardzo istotne jest jednak to, że tablety z Androidem sprzedają się coraz lepiej, stale zmniejszając dystans względem iPada. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, tablety z Androidem zyskały kosztem iPada ok. 10 procent udziałów.

Rynek tabletów, niezależnie już od systemu, stale się rozrasta – użytkownicy początkowo bardzo nieufnie podchodzili do tego typu urządzeń, nieustannie porównując ich możliwości do netbooków, których przeznaczenie jest nieco inne. Producenci dostrzegają jednak ogromny potencjał w przypadku tabletów, tworząc kolejne interesujące produkty.

W ciągu całego 2011 roku sprzedano ponad 66,9 miliona sztuk tabletów na całym świecie. W porównaniu do 2010 roku, gdy sprzedano ich 18,6 miliona sztuk, zanotowano wzrost na poziomie 260%. Dane zgromadzone przez Strategy Analytics wskazują również na to, że użytkownicy coraz częściej decydują się na wybór tabletu zamiast netbooka.

Największy wpływ na wzrost sprzedaży tabletów mają przede wszystkim najtańsze urządzenia. Teoretycznie ceny tabletów są coraz bardziej atrakcyjne, jednak duża część osób zainteresowanych tego typu urządzeniami nadal uważa, że cena tabletu jest nieproporcjonalna do możliwości, jakie oferuje.

źródło: Strategy Analytics

Motyw