Podział ekranu na dwie aplikacje

Handel mobilny przyspiesza. Prezenty na święta wielu z nas kupuje z poziomu smartfona

2 minuty czytania
Komentarze

Handel mobilny cały czas się rozwija. Wiele osób kupuje prezenty świąteczne z poziomu swojego smartfona, bo z galerii handlowych przenieśliśmy się na kanapy. Dlaczego zakupy online są tak popularne i jaki dokładnie jest w tym udział handlu mobilnego?

Prezenty z poziomu smartfona kupuje ponad 60% polskich e-klientów

AdColony przeprowadziło dla agencji Mobiem ankietę na temat tegorocznych świątecznych zakupów. Ponad połowa badanych wskazała, że chętniej robi zakupy w internecie z powodu możliwości szybkiego powrotu do sklepu online w przypadku zmiany zdania względem produktu. Inne zalety zakupów w sieci to bezpieczeństwo i duży wybór rodzajów poszczególnych produktów.

Wśród badanych, aż 61% osób przyznało, że kupiło dla innych prezent za pomocą swojego smartfona. Inni regularnie porównują ceny u konkurencji, szukają inspiracji i rekomendacji, które są dostępne w Internecie – mówi Michał Giera z agencji Mobiem. 33% ankietowanych wolałoby robić zakupy w aplikacji, niż w przeglądarce mobilnej. Według platformy Shoper nawet 2/3 wizyt w sklepach internetowych to wejścia ze smartfonów i tabletów. Co takiego doceniają konsumenci konkretnie w kupowaniu produktów z poziomu telefonu? Najczęściej wskazywanymi zaletami są uproszczenie procesu płatności oraz łatwość w nawigacji sklepu internetowego lub jego aplikacji. Niektórzy badani wskazywali również na obecność wyjątkowych ofert dostępnych od ręki. Kolejna zauważana zaleta to taka sama łatwość robienia zakupów jak w przypadku składania zamówień przez komputer. Większość badanych uważa ponadto, że zakupy na mobile’u są tak samo bezpieczne, jak na urządzeniach stacjonarnych – dodaje Michał Pietruszka z Mobiem.

Czytaj także: Cyberpunk 2077 w paczkomacie minutę po północy – coś dla niecierpliwych

Respondenci przyznają, że reklama mobilna ma istotny wpływ na proces zakupowy. Ponad 7 na 10 badanych konsumentów twierdzi, że kupiłoby produkt na swoim urządzeniu mobilnym bezpośrednio przez reklamę, gdyby była dobrze dla nich dobrana. 44% ankietowanych przyznaje natomiast, że kupiło produkt poprzez angażującą reklamę. W tym roku okres okołoświąteczny jest wyjątkowy. Ostatni lockdown sprawił, że wiele sklepów dotychczas stawiających na sprzedaż stacjonarną postanowiło wejść do cyfrowego świata.

źródło: informacja prasowa

Motyw