Orange poinformowało, że szkoli swoich pracowników, wykorzystując wirtualną rzeczywistość. Do końca roku z takiej formy szkoleń skorzysta 180 osób odpowiedzialnych za obsługę klienta w Orange. Poznają one urządzenia i usługi, z których korzystają klienci pomarańczowego operatora.
Dlaczego Orange szkoli swoich pracowników wykorzystując wirtualną rzeczywistość?
Podczas szkoleń pracownicy przenoszą się do wirtualnego laboratorium. Tam uczą się obsługi urządzeń i usług, z których korzystają klienci Orange. Chodzi np. o Smart WiFi Box, FunBox, Orange TV GO czy multinagrywarkę.
Szkolenia z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości mają zapewnić pracownikom lepszą koncentrację i pozwolić im zapamiętać większą liczbę szczegółów. Dzięki temu osoby, które przejdą szkolenie, będą mogły sprawniej pomagać klientom Orange, którzy napotkają problem z podłączeniem, konfiguracją lub codziennym użytkowaniem poszczególnych sprzętów i usług. W wirtualnej rzeczywistości nasi pracownicy niejako wcielają się w rolę klientów, przechodzą przez te same doświadczenia, począwszy od otwarcia opakowania z urządzeniem, poprzez jego podłączenie w domu czy sprawdzenie różnych jego funkcji – tłumaczy Ewa Krupa, dyrektor Kultury i Rozwoju w Orange Polska. Zaznacza też, że gogle VR odcinają od rozpraszającego otoczenia, co pozwala na lepsze skupienie się na nauce.
Czytaj także: Mikołajki w Orange na kartę – 5 GB za darmo i nielimitowane rozmowy oraz SMS-y
W przyszłym roku Orange chce rozszerzyć grupę osób szkolonych przy użyciu wirtualnej rzeczywistości. W jej skład ma wejść 1000 pracowników. Plany operatora zakładają także rozbudowanie obecnie wykorzystywanej aplikacji oraz stworzenie nowych szkoleń.
źródło: informacja prasowa