Sony Xperia Android 11 aktualizacja

Sprawdź, kiedy Twoja Xperia dostanie Androida 11!

2 minuty czytania
Komentarze

Mimo że Android 11 zadebiutował we wrześniu, to wciąż smartfony z nim na pokładzie można policzyć na palcach rąk roztrzepanego drwala. Coraz więcej firm jednak zdradza daty aktualizacji swoich urządzeń do najnowszego Androida. Nie inaczej jest w przypadku Sony, które przedstawiło stosunkowo długą listę smartfonów oczekujących na najnowszą wersję Zielonego Robocika. Co ciekawe, jeden z nich dostanie aktualizację jeszcze w tym miesiącu.

Sony Xperia harmonogram aktualizacji do Androida 11

Sony Xperia Android 11 aktualizacja

Warto podkreślić, że są to oficjalne informacje ujawnione przez Sony za pośrednictwem portalu Xperia Blog. Nie ma więc mowy o żadnych przeciekach, ani domysłach. Oczywiście istnieje ryzyko, że firma z powodu problemów przesunie aktualizacje w czasie dla poszczególnych urządzeń. To jednak kwestia szczególnych przypadków. Jak już wspomniałem we wstępie, jeden ze smartfonów, a dokładniej Xperia 1 II dostanie aktualizację do Androida 11 jeszcze przed końcem roku. Właściciele tego urządzenia dostaną więc od Sony bardzo miły prezent świąteczny.

Zobacz też: Made In Vietnam – do tego napisu będą się musieli przyzwyczaić fani Apple

Tak natomiast prezentuje się harmonogram aktualizacji wszystkich urządzeń producenta:

  • Xperia 1 II: od grudnia 2020 roku.
  • Xperia 5 II: od końca stycznia 2021 roku.
  • Xperia 10 II: od końca stycznia 2021 roku.
  • Xperia 1: od lutego 2021 roku.
  • Xperia 5: od lutego 2021  roku.

Jak widać, Sony nie podaje dokładnych dat, a jedynie przybliżone terminy. Warto również zwrócić uwagę na to, że mowa tu o aktualizacji od danej daty. Można to rozumieć na dwa sposoby i najprawdopodobniej każdy z nich jest prawidłowy. Otóż może to oznaczać, że jest to najwcześniejsza data aktualizacji. Dodatkowo można to także odczytać jako znak, że aktualizacje te nie trafią do wszystkich użytkowników w tym samym czasie, a zaczną się pojawiać od tej daty u poszczególnych osób. Takie podejście jest obecnie szeroko stosowane przez niemal wszystkie firmy. Dzięki niemu w razie niespodziewanych problemów dotkną one jedynie niewielki procent właścicieli danego modelu.

Źródło: XperiaBlog

Motyw