Z badania 5G made in Poland wynika, że 52% Polaków chciałoby zacząć korzystać z sieci 5G u swojego operatora w ciągu roku od jej uruchomienia. Sukces sieci 5G na rynku konsumenckim może mieć kluczowe znaczenie dla operatorów. Dodatkowe wyzwania i możliwości będą natomiast związane z wykorzystaniem łączności 5G w przemyśle oraz w biznesie.

52% Polaków chce mieć dostęp do 5G w ciągu roku od uruchomienia sieci – ilu z nas wymaga więcej?

Badanie 5G made in Poland zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie firmy Ericsson. Wynika z niego, że nieco ponad połowa Polaków chciałaby korzystać z sieci 5G u swojego operatora w ciągu roku od jej uruchomienia. Co szósta osoba oczekuje natomiast dostępu do sieci 5G maksymalnie w ciągu miesiąca od momentu uruchomienia usługi.

Jakie są najważniejsze czynniki dla konsumentów przy wprowadzaniu sieci nowej generacji? Badani wskazują najczęściej na zwiększoną przepustowość łącza i szybszy internet – 28% z nich wybrało taką odpowiedź. Istotne dla respondentów są również bezpieczeństwo (19%) oraz lepszy zasięg łączności mobilnej (16%). Polacy coraz świadomiej podchodzą do nowych technologii, ich zalet, ale i niebezpieczeństw. Stąd tak duży odsetek osób, dla których ważnym czynnikiem jest bezpieczeństwo danych – wyjaśnia Marcin Sugak, ekspert firmy Ericsson. Przypomina on też, że 5G w Polsce jest już dostępne, ale konieczne jest jeszcze przydzielenie odpowiednich pasm i częstotliwości.

Czytaj także: Rozwój rynku polskich dostawców 5G – oto lista 7 rekomendacji, które w tym pomogą

W badaniu przeprowadzonym przez SW Research przeprowadzono 806 ankiet. Badanie objęło reprezentatywną grupę Polaków powyżej 16. roku życia i odbyło się w październiku 2020 roku.

źródło: informacja prasowa

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.