Nowe ładowarki aut elektrycznych w Polsce i Słowacji, pilotażowe badania rynku, zmniejszenie emisji CO2 i promocja ekologicznego transportu – GreenWay wylicza, co w ostatnich latach udało się osiągnąć w naszym regionie. Firma podsumowała swoje działania – jej zdaniem spowodowały one, że Polska i Słowacja nie są już elektromobilną pustynią na mapie Starego Kontynentu.
Ładowarki aut elektrycznych w Polsce nie są już tak rzadkim widokiem, jak kiedyś
GreenWay realizował swoje działania, wykorzystując unijne fundusze. Celem projektów było stworzenie w pełni operacyjnej i zintegrowanej sieci ładowania. Przewidywano, że uda się osiągnąć dzięki temu popularyzację samochodów elektrycznych, zmniejszenie emisji CO2 i poprawę stanu powietrza. Co dokładnie udało się zrealizować w ramach poszczególnych projektów?
Projekt NCE-AdvancedEvNet (03.2017 – 12.2020):
- 60 wielostanowiskowych stacji szybkiego ładowania (FCH) w Polsce
- 50 ładowarek AC 7-22 kW (ACCH) w Polsce i 20 na Słowacji w punktach przesiadkowych (część urządzeń w trakcie montażu)
- 10 systemów ładowania ze stacjonarną baterią (magazynów energii) przy stacjach ładowania w Polsce (zadanie w trakcie realizacji)
- 10 stacji ultraszybkiego ładowania (UFCH) do 350kW w Polsce i 3 w Słowacji
- Badanie wpływu infrastruktury dużej mocy na sieć energetyczną oraz opracowanie planu wdrożenia sieci, z pilotażowym wdrożeniem
Projekt NCE-FastEvNet (3.2016 – 3.2019):
- 75 wielostanowiskowych stacji szybkiego ładowania (FCH) w Polsce i 10 w Słowacji wzdłuż korytarzy TEN-T
- 3 istniejące stacje FCH w Słowacji z GridBoosters (magazyny energii)
- Badania i analizy rynkowe mające na celu opracowanie usług dopasowanych do klienta oraz opracowany plan wdrożenia sieci, ze wdrożeniem pilotażowym
Obecnie w Polsce jest ok. 8200 samochodów elektrycznych (w Słowacji ok. 2100). Kierowcy ładujący pojazdy na stacjach GreenWay przejechali już ponad 11,5 mln kilometrów, co pozwoliło zmniejszyć emisję CO2 o 1509 ton.
Czytaj także: Czwartkowa aktualizacja biblioteki HBO GO. Nowości i hity, które niedługo trafią na platformę
Prawdziwym beneficjentem programów są mieszkańcy Polski i Słowacji, a pośrednio całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej, gdyż coraz częściej spotykamy kierowców z innych krajów, które podróżując korzystają z naszej sieci – mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.
źródło: informacja prasowa