Wyszukiwanie Google kontekst

Wyszukiwarka Google weźmie pod uwagę kontekst naszych zapytań

2 minuty czytania
Komentarze

Wyszukiwarka Google czasem nie do końca trafia dokładnie z odpowiedziami w to, czego mogliśmy od niej oczekiwać. Teraz może się to zmienić, ponieważ Google planuje wprowadzić coś, co można nazwać wyszukiwaniem kontekstowych. Algorytm będzie brał bowiem pod uwagę nie tylko samą treść naszego zapytania, ale także to, czego mogliśmy poszukiwać. Patrzeć ma więc całościowo na nasze zapytania, a nie tylko skupiać się na konkretnej frazie.

Wyszukiwarka Google spojrzy na kontekst zapytania

Wyszukiwanie Google kontekst

Google praktycznie zmonopolizowało rynek wyszukiwarek, co wcale nie musi oznaczać, że wyniki zawsze są satysfakcjonujące. Owszem, trafność jest duża, ale w sytuacji, kiedy chodzi o konkretną frazę. Wyszukiwarka Google „resetuje” się w chwili, kiedy wpisujemy w nią kolejną frazę. Teraz ma się to zmienić, a firma jako przykład działania wyszukiwania kontekstowego podaje… indyka. Wiadomo, Święto Dziękczynienia za chwilę w Stanach Zjednoczonych, więc Amerykanie będą szukali różnych informacji związanych z drobiem.

Google pokazuje, że wpisując w wyszukiwarkę frazę „przepis na indyka”, dostaniemy wyraźny spis tego, czego poszukiwaliśmy. Jednak jeżeli za chwilę wpiszemy „porcjowanie”, wyniki nie będą odnosiły się już do indyka, a kurczaka. To ma się zmienić i to właśnie można nazwać wyszukiwaniem kontekstowym. Google ma odczytywać z naszego zachowania to, czego możemy dalej szukać. Jeżeli więc chwilę po wyszukiwaniu przepisów na indyka, zacznie nas interesować porcjowanie, to otrzymamy wynik tego, jak wygląda porcjowanie indyka. Ten ma wprawdzie pojawić się w sugerowanych opcjach, ale to i tak lepiej, niż jest teraz.

Zobacz też: Oto Samsung Galaxy A12 oraz A02s – co przynoszą nowe sprzęty?

Tego typu wyszukiwanie ma być dalej rozwijane przez Google. Będziemy mogli zobaczyć to także przy okazji filmów. Szukając konkretnej produkcji, Google może zaproponować nam podobne filmy, które mogą nas zainteresować. Oczywiście to wszystko nie będzie oznaczało, że nie dostaniemy odpowiedzi na pierwotne zapytanie.

Źródło: Google

Motyw