PlayStation 5 kompresja gier w praktyce

PlayStation 5 bez zmiennej częstotliwości odświeżania. Spokojnie – będzie, ale później

1 minuta czytania
Komentarze

Premiera nowej generacji konsol już za nami, choć na dobrą sprawę kupili je tylko nieliczni. PlayStation 5 nie ma już w żadnym sklepie, a Xboxa Series X i Series S też bardzo ciężko teraz nabyć. Dziś skupimy się na sprzęcie Sony, który jak się okazuje, nie wspiera zmiennej częstotliwości odświeżania. Dobra wiadomość jest taka, że niedługo się to zmieni.

PlayStation 5 i zmienna częstotliwość odświeżania – co wiemy?

PlayStation 5 zmienna częstotliwość odświeżania
PlayStation 5

Sekcja pytań i odpowiedzi na temat PlayStation 5 została zaktualizowana przez Sony. Dodano do niej wzmiankę o zmiennej częstotliwości odświeżania. Dowiedzieliśmy się, że funkcja na razie nie jest dostępna na PS5, ale w najbliższej przyszłości zostanie dodana. Nie da się ukryć, że jest to co najmniej dziwne, bo sprzęt ma HDMI 2.1, które domyślnie wspiera zmienną częstotliwość odświeżania.

Zobacz także: „Ekskluzywne zniżki”, czyli kolejna wyprzedaż gier w PlayStation Store – co tym razem przeceniono?

Dla porównania Xbox Series X, Xbox Series S i Xbox One X obsługują to rozwiązanie po wyjęciu z pudełka. Zmienna częstotliwość odświeżania, lub jak kto woli – VRR – to bardzo ciekawa funkcja, która jest przydatna nie tylko dla graczy pecetowych, a także konsolowych. Klatki w niektórych grach potrafią okazjonalnie spadać ze stałych 60 czy 120 FPS-ów, a VRR sprawia, że jest to znacznie mniej zauważalne. Pod koniec warto wspomnieć, że nawet gdy Sony wyda już odpowiednie uaktualnienie wprowadzające obsługę zmiennej częstotliwości odświeżania, to do jej działania wymagany jest telewizor z HDMI 2.1. A jak wiadomo, nie każdy model wspiera to rozwiązanie.

Źródło: GSMArena

Motyw