poczta software house

Poczta tworzy software house – „chcemy być uczestnikiem cyfrowej rewolucji”

2 minuty czytania
Komentarze

Poczta Polska poinformowała dziś, że tworzy własny software house. Cyfryzacja ma być jednym z filarów spółki, a pomoże w tym nowy podmiot. Jego zadaniem będzie zbudowanie zdolności całej grupy kapitałowej Poczty Polskiej do samodzielnego wytwarzania i utrzymania kluczowych systemów i narzędzi IT.

Poczta Polska tworzy software house – oto szczegóły

Korespondencja tradycyjna notuje spadki na rzecz cyfrowej wymiany informacji. Jednocześnie obserwujemy trend zakupów internetowych, który wywiera wpływ na branżę kurierską. Poczta Polska chce odnaleźć się w tej rzeczywistości i deklaruje, że jest gotowa pełnić rolę Narodowego Operatora Cyfrowego. W tym celu musi jednak przyspieszyć działania zwiększające poziom cyfryzacji spółki.

Poczta Polska chce być uczestnikiem nowej cyfrowej rewolucji, stąd jednym z filarów nowej strategii firmy będzie głęboka cyfryzacja – deklaruje państwowy operator przesyłek. Spółka chce współtworzyć system e-doręczeń. Wejście w życie tzw. pakietu VAT dla e-commerce sprawi natomiast, że będzie musiała również przejąć część obowiązków służb celno-skarbowych. To wszystko wymaga prowadzenia pewnych strategicznych projektów informatycznych przez Pocztę Polską, by mogła ona zachować konkurencyjność w zmieniającym się otoczeniu. Jednym z takich projektów jest software house.

Poszukiwanie i nabór specjalistów do pocztowego software house oraz naszego Security Operations Center (SOC) rozpoczniemy od zasobów własnych, bazując w pierwszej kolejności na blisko 80-tysięcznej grupie pracowników, wśród których sam pion IT zatrudnia ok. 900 osób – wyjaśnia Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

Czytaj także: Google zabroni korzystania ze smartfona, kiedy prowadzisz – ten patent ma dużo sensu

Państwowy operator przesyłek liczy na to, że prowadzone przez niego działania pozwolą obsługiwać klientów w sposób bardziej nowoczesny. W ostatnim czasie spółka m.in. wprowadziła w niektórych placówkach specjalne okienka, gdzie uprzywilejowani są klienci internetowi.

źródło: informacja prasowa

Motyw