T-Mobile podsumowało III kwartał 2020 roku pod względem swojej działalności i osiągniętych wyników. Magentowy operator poinformował, że choć przychody z roamingu w jego przypadku spadły, to ogólnie w skali całej spółki zanotowano stabilny wzrost. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, przychody oraz liczba klientów T-Mobile wzrosły.
III kwartał 2020 roku dla T-Mobile w pigułce
T-Mobile Polska chwali się następującymi wnioskami z podsumowania III kwartału 2020 roku:
- Czwarty kwartał nieprzerwanego wzrostu rok do roku, w obszarze przychodów, EBITDA AL, a także przychodów z usług mobilnych
- 1,6 mld zł całkowitych przychodów, wzrost o 0,6% w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku
- Wzrost przychodów w segmentach prywatnym i biznesowym, z łączności mobilnej i stacjonarnej, jak również z ICT
- EBITDA AL na poziomie 433 mln zł – wzrost o 2,4% rok do roku
- Zwiększenie liczby klientów o 163 tysiące
- Wprowadzenie ofert prepaid i postpaid opartych o transmisję danych i usługi wideo
- Wzrosty w obszarach usługi łączności i ICT w segmencie biznesowym
- Optymalizacja sieci mająca zapewnić klientom najlepszą jakość transmisji danych
Co ze wspomnianymi na początku niższymi przychodami z roamingu? T-Mobile tłumaczy to zjawisko globalnymi ograniczeniami w ruchu turystycznym. Operator wspomniał również o realizowanych w ostatnim czasie przedsięwzięciach. Chodzi m.in. o akcję Happy Fridays, nową ofertę na kartę T-Mobile GO!, smart rozwiązania dla miast, których przykład to inteligentny parking we Wrocławiu, czy budowę Data Center w Warszawie.
Z jednej strony, obecna sytuacja rynkowa negatywnie wpływa na przychody w niektórych obszarach, takich jak roaming czy sprzedaż w sklepach. Z drugiej strony nasze zdrowe finanse dają nam stabilność, przestrzeń do inwestowania i konkurowania na rynku, tak bardzo potrzebne w obecnym czasie – mówi Juraj Andras, Członek Zarządu ds. Finansowych T‑Mobile Polska.
Czytaj także: Wyniki Play za Q3 2020 – firma dzieli się niemal każdym szczegółem
Na koniec III kwartału klienci T‑Mobile mogli korzystać z sieci 11 550 stacji bazowych. 9 700 obsługiwało agregacje minimum dwóch pasm częstotliwości, 3 750 – czterech pasm częstotliwości, natomiast 3 900 – trzech pasm. Technologia LTE odpowiadała wtedy za 95% całkowitego wolumenu danych przesyłanych w sieci T‑Mobile.
źródło: informacja prasowa