Tłumacz ofert pracy

Tłumacz ofert pracy – humorystyczne podejście do prawdziwego problemu

2 minuty czytania
Komentarze

Tłumacz ofert pracy to kampania, która w humorystyczny sposób nawiązuje do poważnego problemu. Chodzi oczywiście o oferty pracy, które często napisane są tak, by kandydatom nie mówić wprost tego, czego się od nich oczekuje. Ten problem dotyczy praktycznie każdej branży – począwszy od gastronomii, a skończywszy na branży IT.

Tłumacz ofert pracy

tłumacz ofert pracy
Fot. No Fluff Jobs / Nowy Marketing

Portal No Fluff Jobs przygotował kampanię Tłumacz ofert pracy, która nawiązuje w prosty sposób do Tłumacza Google. Dobrze wiemy, że usługa giganta nie zawsze tłumaczy wszystko dosłownie. Zdarzają się w niej błędy, a w tym przypadku zostało to powiązane z ogłoszeniami o pracę. Ten sam portal, który przygotował kampanię, ostatnio opublikował raport odnośnie tego, jaki problem mają ze znalezieniem pracy juniorzy. Chodzi o osoby, które dopiero co będą stawiały swoje pierwsze kroki w branży IT. I ta kampania jest też poniekąd skierowana do nich, by uświadomić, że niekoniecznie oferty pracy zawsze mówią prawdę.

No Fluff Jobs to portal, gdzie znajdują się głównie ogłoszenia o pracę dla branży IT. Zapewne część pracodawców weźmie sobie taką kampanię do serca. Zapewne każdy, kto choć raz szukał pracy, dobrze wie, jak potrafią wyglądać ogłoszenia. Dużo banałów, a mało konkretów. Do tego często dochodzi jeszcze to, że nie są podawane „widełki”, czyli nie wiadomo, ile będzie się zarabiać. Aplikowanie w takie miejsca jest więc loterią. Może się okazać, że na którymś z etapów rekrutacji sami zrezygnujemy, bo proponowana kwota wynagrodzenia będzie po prostu zbyt mała.

Zobacz też: Coraz więcej obiektywów w smartfonach – czy 8 to już nie przesada?

Według raportu przeprowadzonego na potrzeby badania „Candidate experience. Doświadczenia kandydatów IT w 2020 roku” większość kandydatów oczekuje od ogłoszeń konkretów. Informacja o zarobkach jest ważna dla 87 procent. Kandydaci szukający pracy w IT liczą także na opis warunków i formy zatrudnienia (83%), zadań dotyczących pracy (82%), podanie lokalizacji (78%) oraz zakres technologii, które będą potrzebne na stanowisku (74%).

Źródło: Nowy Marketing

Motyw