Microsoft Edge 95 EdgeDeflector

Edge z rekordowym wynikiem – rynek przeglądarek się zmienia

2 minuty czytania
Komentarze

Microsoft Edge z rekordowym wynikiem w październiku, a przynajmniej jak na siebie. Wygląda na to, że coraz więcej osób sięga po przeglądarkę Microsoftu i choć daleko jej jeszcze do wyników wypracowanych przez produkt Google, to i tak zmiana jest zauważalna. Czyżby Google Chrome przestawało wystarczać użytkownikom?

Edge z rekordowym wynikiem

Edge rekordowy wynik
Fot. Net Market Share

Dane opublikowane przez Net Market Share pokazują, że Microsoft Edge radzi sobie coraz lepiej i lepiej na rynku przeglądarek. W październiku udało się jej bowiem przekroczyć magiczną granicę 10 procent, a miesiąc zamknęła z wynikiem 10,22 procent. Mocno wyprzedzając tym samym Firefoxa, który październik skończył z wynikiem 7,22 procent. Oczywiście obie przeglądarki dalej są daleko w tyle za Chrome, bo gigant ma dla siebie aż 69,25 procent udziałów w rynku przeglądarek, jeżeli chodzi o laptopy i desktopy. Tak prezentuje się pierwsza dziesiątka według Net Market Share.

  1. Chrome – 69.25%
  2. Edge – 10.22%
  3. Firefox – 7.22%
  4. Internet Explorer – 5.57%
  5. Safari – 3.40%
  6. Sogou Explorer – 1.36%
  7. QQ – 1.22%
  8. Opera – 0.70%
  9. Yandex – 0.55%
  10. UC Browser – 0.26%

Zobacz też: realme ze świetnym wynikiem – jest co świętować.

Microsoft Edge z rekordowym wynikiem jest pewnym zaskoczeniem. Nie dlatego, że przeglądarce się to „nie należy”, ale ze względu na bardzo szybki wzrost. We wrześniu Edge miało dla siebie 8,84 procent rynku, więc mówimy tutaj o naprawdę sporym skoku. Tymczasem Chrome praktycznie stoi w miejscu od kilku miesięcy, a ostatnio nawet odrobinę spadł (69,94 procent we wrześniu).

Niestety, ale to ostatnie tego typu zestawienie, a przynajmniej od Net Market Share. Firma poinformowała bowiem, że ze względu na zmiany, jakie zachodzą w przeglądarkach, nie będzie mogła już zbierać miarodajnych danych. Tym samym październikowe zestawienie jest ostatnim, które Net Market Share opublikuje. Firma skupi się na danych potrzebnych w ecommerce, więc nie kończy swojej działalności całkowicie.

Źródło: Net Market Share

Motyw