AirPods Pro 2

Poważne problemy z nowymi AirPods Pro – Apple rozpoczyna program serwisowy

2 minuty czytania
Komentarze

Apple oficjalnie potwierdziło, że niektóre egzemplarze AirPods Pro mają problemy z dźwiękiem w głośnym otoczeniu. Powodują one powstawanie szumów statycznych, trzasków lub dziwnych zachowań w zakresie redukcji hałasu. W odpowiedzi producent uruchomił program serwisowy, który obejmuje urządzenia z tej serii. Chociaż serwisowy jest on tylko z nazwy. W jego ramach właściciele uszkodzonych słuchawek mogą otrzymać bezpłatną wymianę, co jest z perspektywy użytkownika o wiele lepszym i szybszym rozwiązaniem.

Problemy z Apple AirPods Pro

Problemy z Apple AirPods Pro

W programie serwisowym firmy Apple wyjaśniono, że problem dotyczy niewielkiej części urządzeń AirPods Pro wyprodukowanych przed październikiem 2020 roku. Jak już wspomniałem we wstępie, właściciele wadliwej pary słuchawek skarżą się trzaski lub statyczne dźwięki. Te nasilają się podczas ćwiczeń, rozmów przez telefon lub w głośnym otoczeniu. Inne problemy mogą być związane z aktywną eliminacją hałasu w słuchawkach, która może obejmować nieoczekiwaną utratę basu lub nagły wzrost hałasu w tle. Apple podkreśla przy tym, że rozwiązało już ten problem i nie będzie on występował w nowych partiach urządzenia. 

Zobacz też: Google One z VPN – gigant uruchamia nową usługę dla swoich klientów

Oczywiście takie problemy są frustrujące, jednak podejście Apple okazało się niemal wzorowe. Gigant nie tylko się przyznał do problemu, ale także oferuje darmową wymianę w Apple Store, lub w autoryzowanym serwisie. Gigant jednak podkreśla, że przed bezpłatną wymianą słuchawek pracownicy przetestują je, aby ustalić, czy są one uszkodzone, czy też nie. Ma to ograniczyć próby wymiany starych słuchawek na nowe. Warto podkreślić, że słuchawki AirPods Pro miały swoją premierę w październiku 2019 roku. Niejeden użytkownik mógłby więc chcieć dokonać takiej nieuczciwej wymiany. No dobrze, ale dlaczego niemal wzorowe? Otóż użytkownicy słuchawek skarżą się na tego typu problemy już od wielu miesięcy. Z drugiej strony w porównaniu do podejścia Nintendo względem dryfujących JoyConów amerykański gigant wypada niezwykle prokonsumencko. 

Źródło: TechSpot

Motyw