Nowy iPad

Rynek tabletów w Q3 2020 ze zmianami na podium – lider jest jednak nie do ruszenia

2 minuty czytania
Komentarze

Ze względu na pandemię COVID-19 liczne ograniczenia wynikające z tego tytułu zwiększony popyt na tablety utrzymał się także w III kwartale 2020 roku. Według najnowszego raportu IDC w tym okresie sprzedano 47,6 mln egzemplarzy tych urządzeń, co oznacza wzrost o 24,9% rok do roku. Liderem na rynku nadal pozostaje Apple. Podium opuścił natomiast Huawei, który został zmuszony do ustąpienia swojego trzeciego miejsca Amazonowi.

Rynek tabletów Q3 2020

Rynek tabletów Q3 2020

Zgodnie z raportem, w trzecim kwartale 2020 roku firma Apple sprzedała 13,9 mln iPadów. Przekłada się to na 17,4% wzrostu rok do roku i 29,2% udziału w rynku. Najwięcej sprzedano iPadów 7. generacji (2019) i iPadów 8. generacji (2020). Na drugim miejscu z 9,4 mln sztuk, jest Samsung. Jego seria Galaxy Tab zaliczyła potężny skok o 89,2% względem poprzedniego roku. Tym samym do Koreańczyków należy 19,8% rynku. W tym okresie marka wprowadziła model Galaxy Tab S7+ 5G. Jest to pierwszy globalnie dostępny tablet wspierający łączność 5G.

Zobacz też: HBO pokaże serial „Ziemia niczyja”, który rozgrywa się w ogarniętej wojną Syrii

Podium zamyka Amazon, który zdobył 11,4% udziału w rynku. Oznacza to sprzedaż na poziomie 5,4 mln sztuk. Warto jednak podkreślić, że odnotował on spadek o 1,2% względem zeszłego roku. Większość sprzedaży firma zawdzięcza modelowi Fire HD 8 2020, a za nim plasował się model 10,1-calowy. Dobrze poradziła sobie również edycja dziecięca obu tych tabletów. Pomimo wzrostu o 32,9% rok do roku, Huawei spadł na czwartą pozycję z 4,9 mln egzemplarzy i 10,2% udziałem w rynku. Spadek spółki wynikał głównie z lepszych wyników Amazona niż w II kwartale 2020 roku. Ostatnim naprawdę liczącym się producentem jest Lenovo. Firma wciąż utrzymuje piąte miejsce z udziałem w rynku na poziomie 8,4%. Spółka sprzedała 4,1 mln egzemplarzy tabletów, co oznacza wzrost o 62,4% rok do roku.

Źródło: Gizmochina

Motyw