Ze względu na pandemię COVID-19 liczne ograniczenia wynikające z tego tytułu zwiększony popyt na tablety utrzymał się także w III kwartale 2020 roku. Według najnowszego raportu IDC w tym okresie sprzedano 47,6 mln egzemplarzy tych urządzeń, co oznacza wzrost o 24,9% rok do roku. Liderem na rynku nadal pozostaje Apple. Podium opuścił natomiast Huawei, który został zmuszony do ustąpienia swojego trzeciego miejsca Amazonowi.
Rynek tabletów Q3 2020
Zgodnie z raportem, w trzecim kwartale 2020 roku firma Apple sprzedała 13,9 mln iPadów. Przekłada się to na 17,4% wzrostu rok do roku i 29,2% udziału w rynku. Najwięcej sprzedano iPadów 7. generacji (2019) i iPadów 8. generacji (2020). Na drugim miejscu z 9,4 mln sztuk, jest Samsung. Jego seria Galaxy Tab zaliczyła potężny skok o 89,2% względem poprzedniego roku. Tym samym do Koreańczyków należy 19,8% rynku. W tym okresie marka wprowadziła model Galaxy Tab S7+ 5G. Jest to pierwszy globalnie dostępny tablet wspierający łączność 5G.
Zobacz też: HBO pokaże serial „Ziemia niczyja”, który rozgrywa się w ogarniętej wojną Syrii
Podium zamyka Amazon, który zdobył 11,4% udziału w rynku. Oznacza to sprzedaż na poziomie 5,4 mln sztuk. Warto jednak podkreślić, że odnotował on spadek o 1,2% względem zeszłego roku. Większość sprzedaży firma zawdzięcza modelowi Fire HD 8 2020, a za nim plasował się model 10,1-calowy. Dobrze poradziła sobie również edycja dziecięca obu tych tabletów. Pomimo wzrostu o 32,9% rok do roku, Huawei spadł na czwartą pozycję z 4,9 mln egzemplarzy i 10,2% udziałem w rynku. Spadek spółki wynikał głównie z lepszych wyników Amazona niż w II kwartale 2020 roku. Ostatnim naprawdę liczącym się producentem jest Lenovo. Firma wciąż utrzymuje piąte miejsce z udziałem w rynku na poziomie 8,4%. Spółka sprzedała 4,1 mln egzemplarzy tabletów, co oznacza wzrost o 62,4% rok do roku.
Źródło: Gizmochina