IDC potwierdza sukces Xiaomi

Apple wypada z podium – Xiaomi staje się trzecią potęgą smartfonową na świecie

2 minuty czytania
Komentarze

International Data Corporation (IDC) opublikowało właśnie swój raport dotyczący dostaw smartfonów w trzecim kwartale 2020 roku. Wynika z niego, że południowokoreański gigant, czyli Samsung zdołał utrzymać pozycję lidera. Jednak doszło do znacznego przetasowania na niższym poziomie podium. Jak pewnie już wiecie dzięki przeczytaniu tytułu, Xiaomi właśnie wygryzło Apple i stało się trzecim co do wielkości producentem smartfonów na świecie. 

Xiaomi pokonało Apple

Xiaomi pokonało Apple

Nie uprzedzajmy jednak faktów. Z raportu wynika, że w tym kwartale odnotowano spadek na całym rynku o 1,3 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Biorąc pod uwagę obecną sytuację, jest to wynik o wiele lepszy, niż początkowo zakładano. Z drugiej strony pandemia niejako zachęca do zakupu nowych urządzeń do pracy, nauki i rozrywki. Nie można więc przewidzieć, jakby się sytuacja rozwinęła, gdyby nie ona. Możliwe nawet, że spadki byłyby większe. Warto podkreślić, że IDC spodziewało się spadku aż o 9%. Prognozy na szczęście okazały się błędne. W tym okresie sprzedano około 353,6 milionów smartfonów. 

Zobacz też: Fallout 2 wciąż żywy. Ten klasyk obchodzi dziś 22. urodziny!

Jak wynika z raportu, Samsung zajmuje pozycję lidera z 22,7% udziałem w rynku. Koreańczykom udało się sprzedać 80,4 mln sztuk w trzecim kwartale 2020 roku. Oznacza to 2,9-procentowy wzrost firmy rok do roku. Huawei uplasował się na drugim miejscu ze sprzedażą 51,9 mln sztuk, zdobywając około 14,7% światowego rynku. W porównaniu z rokiem ubiegłym sprzedaż chińskiego giganta spadła o 22%. Wynika to głównie z restrykcji nałożonych na niego przez USA. Podczas gdy jeden rynek chiński odnotował spadek, inny odnotował ogromny wzrost. Xiaomi wyprzedziło Apple, stając się trzecią co do wielkości marką smartfonów na świecie. Firma ta może pochwalić się udziałem rynku wynoszącym 13,1 procent. Gigant sprzedał aż 46,5 miliona smarfonów, a jego udział wzrósł o 42%. Według IDC zawdzięcza to głównie modelom ze średniej i niskiej półki. Na czwartej pozycji znalazło się Apple z udziałem 11,8%. Tym samym wypadło z podium po raz kolejny pokonane przez Chińczyków. 

Źródło: IDC

Motyw