Niewykorzystane środki z doładowań w Play nie będą już przepadać klientom. We wrześniu informowaliśmy, że zwrot pieniędzy dla użytkowników ofert pre-paid nakazał UOKiK. Teraz fioletowy operator wyznaczył dokładny termin zmiany swojego regulaminu i pełnego zastosowania się do wymogów stawianych przez urząd.

Niewykorzystane środki z doładowań w Play nie przepadną

źródło: własne

Fioletowy operator rozesłał dziś do swoich klientów drogą mailową ważny komunikat. Wynika z niego, że 24 listopada 2020 roku z cenników, regulaminów i innych wzorców umów dotyczących oferty na kartę znikną postanowienia przewidujące przepadek niewykorzystanych środków z doładowań.

Przestaną zatem mieć miejsce m.in. następujące sytuacje:

  • Anulacja środków niewykorzystanych przed upływem ważności połączeń przychodzących i brak możliwości ich wykorzystania po doładowaniu konta.
  • Anulacja niewykorzystanych środków przed dezaktywacją konta.
  • Po upływie ostatniego dnia ważności konta ulega ono dezaktywacji, korzystanie z usług nie jest możliwe, a niewykorzystane środki zostają anulowane.

Co jednak istotne, zmiany nie dotyczą postanowień zakładających utratę środków promocyjnych. Chodzi o środki przyznane użytkownikowi ponad kwotę doładowania.

Czytaj także: Aplikacja Play24 z nową metodą autoryzacji – idą zmiany

Do niedawna przepadanie niewykorzystanych środków z kont klientów polskich operatorów było normą. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił jednak zająć się tą sprawą i sytuacja uległa zmianie. W przypadku Polkomtela UOKiK nałożył nawet na operatora karę finansową. Wyniosła ona 20 mln złotych.

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.