groupon uokik

Procedura odstąpienia od umowy na platformie Groupon zmieniona – efekt działań UOKiK

2 minuty czytania
Komentarze

Groupon pod wpływem działań UOKiK (Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów” zmienił procedurę odstąpienia od umowy zakupu kuponu. Osoby, które odstępując od umowy domyślnie dostały zwrot w ramach tzw. środków Groupon, mogą teraz ubiegać się o zwrot pieniędzy na konto bankowe lub kartę.

UOKiK interweniuje, Groupon zmienia zasady – o co chodzi w tej sprawie?

Groupon to platforma internetowa oferująca kupony zniżkowe. Znajdziemy tam vouchery na różne produkty i usługi. Preferuję zwrot środków Groupon, by móc szybciej dokonać zakupu. Taka opcja była domyślnie zaznaczona przez blisko rok w elektronicznym odstąpieniu od umowy. Jeśli konsument nie zwrócił na to uwagi i nie odznaczył tej opcji, uiszczona przez niego opłata była zwrócona na jego konto na platformie. Powodowało to ograniczenia. Czas na wykorzystanie środków wynosił tylko 12 miesięcy. W dodatku środki można było wydać wyłącznie na zakup innego kuponu z zasobów Groupon.

Konsumenci poinformowali o sprawie UOKiK. W przypadku odstąpienia od umowy zwrot środków powinien nastąpić w taki sam sposób, jakiego wcześniej użył kupujący do opłacenia kuponu, chyba że wyraził on zgodę na inną formę. Wiele osób mogło nie zauważyć małego okienka i nieświadomie wybrać opcję pozostawienia środków w systemie – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Wystosował on do przedsiębiorcy tzw. wystąpienie miękkie. To zwrócenie się o zaniechanie stosowanej praktyki bez konieczności wszczynania postępowania. Jeśli przedsiębiorca współpracuje z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, może uniknąć wielomiesięcznego postępowania i ewentualnej kary.

Czytaj także: Oferty wszystkich operatorów zebrane w jednym miejscu? Tego chce rząd

Platforma zmieniła swoje zasady. Teraz środki ze zwracanego kuponu Groupon przekaże w oryginalnej metodzie płatności, chyba że klient wyraźnie zadeklaruje inaczej. Co z użytkownikami, którzy w przeszłości otrzymali zwrot na konto w ramach platformy? Zostali oni poinformowani mailowo o możliwości zamiany tego rozwiązania na przelew na konto bankowe lub kartę. Konsumenci mają na wyrażenie takiej chęci 60 dni.

źródło: UOKiK

Motyw