System chłodzenia PS5 będzie optymalizowany pod różne gry

2 minuty czytania
Komentarze

Oficjalna premiera PS5 zbliża się wielkimi krokami. Z tej racji, w sieci pojawia się coraz więcej informacji na temat next-gena od Sony. Dwa tygodnie temu japoński koncern zdecydował się na pokazanie wnętrza swojej nowej konsoli. Jednym z najszerzej komentowanych elementów był na pewno zastosowany w PS5 system chłodzenia. Obecność dość sporych rozmiarów radiatora i wentylatora sprawiło, że gracze zaczęli się obawiać o kulturę pracy urządzenia.

System chłodzenia PS5 zostanie dostosowany przez autorskie oprogramowanie od Sony

system chłodzenia PS5

Musicie przyznać, że w pojawiających się na temat PS5 plotkach najwięcej miejsca poświęcono układowi chłodzenia. Nic dziwnego, bowiem gracze do dzisiaj narzekają, że ich PS4 oraz PS4 Pro są głośniejsze od startującego myśliwca i niejednokrotnie potrafią ogrzać pomieszczenie. Dlatego też Sony musiało zadbać, aby system chłodzenia w PS5 był nie tylko spory, ale przede wszystkim wydajny. Teraz dowiadujemy się, że za wydajność chłodzenia odpowiadać będzie oprogramowanie, które będzie pobierało dane z konkretnych gier. W praktyce oznacza to, że aplikacja będzie zbierać temperatury z kilku czujników wewnątrz konsoli. Następnie informacja ta przekazywana będzie do systemu, który określi, z jaką mocą powinien działać układ chłodzenia dla danego tytułu. W wywiadzie dla japońskiego portalu 4Gamer architekt Sony wyznał, że zastosowany w PS5 system chłodzenia został poddany naprawdę ciężkim testom. Według niego gracze powinni być zadowoleni z osiągniętych efektów.

Zobacz też: ASUS stworzył pierwszego laptopa z kartą graficzną Intel DG1

system chłodzenia PS5

Co więcej, Yasuhiro Ootori zaznaczył, że zastosowanie większego wentylatora nie oznacza gorszej kultury pracy. Według niego spowoduje to, że będzie on pracować wolniej, ale stanie się również cichszy. Zastosowanie autorskiego oprogramowania sprawi, że wentylator będzie pracować z optymalną prędkością do konkretnej gry. Yasuhiro Ootori stwierdził również, że pozycja, w jakiej postawimy PlayStation 5, nie będzie miała wpływu na wydajność chłodzenia. Potwierdził on, że z puntu widzenia projektanta, nie ma żadnej różnicy w momencie ustawienia konsoli w pionie lub poziomie. Przypomnijmy, że możliwość zmiany ustawienia PS5 będzie możliwa dzięki podstawce dodawanej do zestawu. Czy jednak słowa głównego inżyniera konsoli okażą się prawdziwe? Przekonamy się o tym już niedługo, bowiem PS5 zadebiutuje 12 listopada 2020 roku w USA oraz Japonia.

Źródło: The Verge

Motyw