Instagram prawie jak OnlyFans

Instagram ma poważny problem – firma jest oskarżona o nielegalne działania marketingowe

2 minuty czytania
Komentarze

Instagram znalazł się w sytuacji nie do pozazdroszczenia. Otóż brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) odkrył, że wiele porozumień handlowych między firmami i podmiotami wywierającymi wpływ na rynek nie jest w pełni ujawnionych. Regulacje konsumenckie wymagają natomiast, aby współpraca handlowa była wyraźnie oznakowana. Sonda CMA stwierdziła, że mimo dość jasnych przepisów rzadko kiedy Instagram się do nich stosuje.

Instagram oskarżony o nielegalne działania marketingowe

Instagram oskarżony o nielegalne działania marketingowe
Fot. PixaBay

Przepisy jasno stwierdzają, że porozumienia handlowe pomiędzy użytkownikami i firmami muszą być w pełni ujawnione przy użyciu hashtagów sponsorowanych oznaczonych jako #ad lub #. Zasady te wyraźnie określają, że autor za opublikowany post otrzymuje wynagrodzenie w postaci zapłaty lub darmowego produktu bądź usługi. Zazwyczaj tego typu porozumienia są zawierane pomiędzy firmami a wysoko postawionymi użytkownikami Instagrama. Jednak dochodzenie przeprowadzone przez CMA w Wielkiej Brytanii wykazało, że oznaczanie tego typu postów to rzadkość. CMA stwierdził również, że Instagram, którego właścicielem jest Facebook, nie robi wystarczająco dużo, aby rozwiązać ten problem.

Zobacz też: Motyw Black Lives Matter dla PS 4 – Sony przyłącza się do akcji

Dlatego też w celu uniknięcia działań prawnych za brak zgodności z prawem konsumenckim, Instagram wprowadza kilka zmian. Po pierwsze serwis będzie zachęcać użytkowników do ujawnienia, czy zamieszczony wpis jest sponsorowany, czy nie. Natomiast jeśli będzie miał podstawy, aby stwierdzić, że do wsparcia finansowego doszło, to wymusi zamieszczenie takiej informacji. Po drugie, Instagram udostępni narzędzie dla wszystkich użytkowników, które ułatwi zamieszczenie takich informacji. Wreszcie, Instagram zobowiązał się do korzystania z technologii i algorytmów do wykrywania przypadków, w których użytkownik unika podania takiej informacji. W takim przypadku firma będzie zgłaszała takich twórców do swoich partnerów reklamowych. Firma dodatkowo zobowiązała się informować organy państwowe na bieżąco z procesu wprowadzania zmian w swojej polityce.

Źródło: TechSpot

Motyw