Naukowcy znów odkryli coś bardzo intrygującego w atmosferze Wenus. Uważają oni, że znaleźli tam aminokwasową glicynę. Odkrycie to jest powiązane z wykryciem w górnej warstwie atmosfery planety potencjalnego biomarkera. Potencjalnym zastrzeżeniem do ogłoszenia przełomu jest fakt, że odkrycie glicyny w atmosferze nie było jeszcze recenzowane i opublikowane w czasopiśmie naukowym. To oznacza, że nikt nie potwierdził jeszcze poprawności uzyskanych wyników na drodze sprawdzania wyników i metodologii.

Kolejny składnik życia na Wenus

Głównym autorem badania jest Arijit Manna, doktorant naukowy na Wydziale Fizyki Midnapore College w Indiach. Glicyna jest najprostszym z wszystkich aminokwasów, które są obecne w kodzie genetycznym. Warto dodać, że z 500 znanych aminokwasów, tylko 20 jest obecnych w kodzie genetycznym. Dodatkowo sama glicyna i inne aminokwasy nie są biosygnaturami, jak np. fosforan, ale są budulcem białek. Aminokwasy były jednymi z pierwszych cząsteczek organicznych, które pojawiły się na Ziemi. Natomiast glicyna jest ważna dla rozwoju białek i innych związków biologicznych. Warto również podkreślić, że aminokwasy są często odnajdywane w meteorytach, które spadają na Ziemię. Mogą jednak powstawać w sposób czysto chemiczny, bez udziału życia, co zostało już wielokrotnie udowodnione podczas eksperymentów.