Dysk Google nowe logo, pakiety Google workspace

Dysk Google z nową ikoną – wkracza do niej znacznie więcej kolorów

2 minuty czytania
Komentarze

Praca zdalna w ostatnim czasie zyskała na wielkiej popularności. Dlatego też twórcy różnych środowisk dwoją się i troją, aby przekonać do siebie użytkowników. Nie inaczej jest w przypadku Google, które przemianowało swój pakiet GSuite na Google Workspace. Poza zmianą nazwy w oczy rzucają się również nowe ikony aplikacji. Te nawiązują jeszcze mocniej do oryginalnego logo Google, szczególnie swoją kolorystyką. To oznacza, że każdy program przeznaczony do pracy ma w swoim logo kolor niebieski, zielony, żółty i czerwony. Podobnie jest także w przypadku Dysku Google.

Dysk Google nowe logo

Dysk Google nowe logo

Okazuje się, że nowe logo zawita właśnie do aplikacji Dysku Google w pierwszej kolejności. Gigant już rozpoczął jej wdrażanie. Po zainstalowaniu aplikacji Google Drive w wersji 2.20.401.06 i jej otwarciu ekran powitalny wita nas zupełnie nowym wyglądem. W przeciwieństwie do usług takich jak Gmail czy Kalendarz, niewiele różni się od swojego poprzednika. W prawym dolnym rogu znajduje się mały, czerwony trójkąt. Pozostałe dwa w rogach ikony są natomiast mocniej nasycone, aby zachować spójność. Dodatkowo cień padający na niebieski pasek należy do przeszłości. Google przestaje już udawać, że to płaskie logo jest obiektem 3D. Logo aplikacji nie kojarzy się już z zawiniętą trójkolorową wstęgą, a z nieprzepisowym trójkątem ostrzegawczym.

Zobacz też: Biomorficzne baterie mogą zrewolucjonizować małe roboty

Oczywiście to porównanie nie brzmi zbyt subtelnie. Tak naprawdę ikona dysku świetnie pasuje do reszty przeprojektowanych logotypów. Wszelkie narzekania w tej kwestii mogą wynikać jedynie z przyzwyczajenia się do poprzednika. Nowe logo Dysku Google zadebiutowało już w Sklepie Play, jednak nie jest jeszcze dostępne dla wszystkich. Ikona aplikacji internetowej wciąż zachowała poprzedni wygląd, jednak zmiana tego stanu rzeczy jest już tylko kwestią czasu. Obawiam się jednak, że to podejście może mieć jedną istotną wadę. Przy szukaniu konkretnego narzędzia wiele osób zwykle kieruje się najpierw kolorem ikony, potem jej kształtem a na końcu podpisem. Google natomiast sprawiło, że wszystkie kolory będą takie same. 

Źródło: AndroidPolice

Motyw