Groźna luka w Chrome i Chrome OS

Google straci kontrolę nad Chrome? Pojawiają się polityczne naciski

2 minuty czytania
Komentarze

Departament Sprawiedliwości USA chce wszcząć postępowanie antymonopolowe przeciwko Google. Gigant obawia się, że doprowadzi to do istotnych zmian, które mają daleko idące konsekwencje. Otóż prawodawcy chcą zmusić Google do sprzedaży niektórych swoich usług. W sumie firma ma portfolio 251 produktów, które obejmują wyszukiwarkę, Gmail, Chrome, Mapy, Sklep Play, YouTube czy Androida. Wszystkie one przy okazji składają się w świetnie współpracujący ze sobą ekosystem.

Google sprzeda Chrome? Może być do tego zmuszone

Google sprzeda Chrome
Chrome

Zasięg Google za pośrednictwem tych segmentów przekracza obecnie 2 miliardy użytkowników i dominację w wielu kluczowych branżach, zwłaszcza na rynku reklamy, co jest jednym z głównych powodów, dla których ustawodawcy są zaniepokojeni. Według osób mających dostęp do informacji poufnych, Chrome jest jednym z produktów będących przedmiotem zainteresowania władz. Uważa się, że przeglądarka jest kluczowa dla sposobu, w jaki firma gromadzi dane użytkowników i wpływa na branżę wyszukiwania. Według danych Net Market Share korzysta z niej aż 69,19 procent internautów. Szereg rywali Google oskarżyło firmę o używanie Chrome do śledzenia nawyków wyszukiwania użytkowników i włączanie ich do swojej działalności reklamowej.

Zobacz też: DxOMark zapowiada specjalne wydarzenie skupione na… skupianiu

Google próbowało uspokoić sceptyków, ogłaszając, że w ciągu najbliższych kilku lat wyłączy obsługę plików cookie osób trzecich w swojej przeglądarce. Ma to na celu zwiększenie prywatności użytkowników. We wrześniu, wiceprezes Google Sissie Hsiao broniła modelu biznesowego firmy, podkreślając jednocześnie, że działa ona w konkurencyjnym środowisku.

Konkurujemy z wieloma innymi firmami w tej przestrzeni. Nasi główni rywale to Adobe, Amazon, AT&T, Comcast, Facebook, Oracle i Verizon. W ciągu zaledwie kilku ostatnich lat wiele z tych firm kupiło lub wprowadziło nowe platformy ad tech, z których każda ma swoją unikalną zaletę.

— Powiedziała. 

Utrata przeglądarki byłaby poważnym ciosem dla Google. To właśnie ten element spaja usługi giganta na PC, integruje komputery osobiste ze smartfonami, oraz jest rdzeniem Chrome OS.

Źródło: TechSpot

Motyw