Były dyrektor Apple otwarcie przyznaje, że gigant techniczny z Cupertino wykorzystuje swoją politykę App Store jako broń wymierzoną w konkurencję. Wskazuje on na Apple Arcade jako tylko jeden z przykładów na to, jak firma zezwala na własne usługi abonamentowe, jednocześnie negując podobne modele, takie jak Xbox Game Pass.
Apple utrzymuje, że jego restrykcyjne zasady odmawiające dostępu do Xbox Game Pass i Google Stadia do App Store mają na celu ochronę jego użytkowników. Jednak zeznania byłego dyrektora App Store Phila Shoemakera są inne.

Apple zwalcza konkurencję – poważne zarzuty byłego dyrektora

Apple zwalcza konkurencję - poważne zarzuty byłego dyrektora

Według 449-stronicowego raportu podkomisji antymonopolowej House, Showmaker stwierdził, że aplikacje podobne do Apple Arcade są konsekwentnie niedopuszczane ze sklepu. Przyczyną jest natomiast naruszenie wytycznych App Store. I to w przypadku kiedy usługa giganta również je narusza. W końcu Apple Arcade to usługa abonamentowa, która daje użytkownikom natychmiastowy dostęp do setek gier za jedną miesięczną opłatą. Jest to niemalże ten sam model biznesowy, co Game Pass i Stadia, aczkolwiek bez aspektu strumieniowania. Jednak te platformy są zablokowane. Apple wymaga, aby każda gra na nich była wyposażona w osobną aplikację, co jest uciążliwe dla użytkowników i niemal niemożliwe do realizacji dla ich właścicieli. 

Zobacz też: Czwartkowa aktualizacja biblioteki Netflixa – co nowego w serwisie?

Apple wydało oświadczenie w tej sprawie:

Zawsze mówiliśmy, że kontrola jest rozsądna i właściwa. Jednak niezdecydowanie nie zgadzamy się z wnioskami zawartymi w tym raporcie pracowniczym w odniesieniu do Apple. Nasza firma nie ma dominującego udziału w żadnej kategorii, w której prowadzimy działalność… App Store umożliwił powstanie nowych rynków, nowych usług i nowych produktów, które były niewyobrażalne kilkanaście lat temu. Natomiast deweloperzy byli głównymi beneficjentami tego ekosystemu. W zeszłym roku w samych Stanach Zjednoczonych App Store ułatwił handel na kwotę 138 miliardów dolarów, z czego ponad 85% przypadło wyłącznie deweloperom zewnętrznym.

Microsoft uważa, że są to tylko wymówki. W zeszłym miesiącu skrytykował zasady Apple, mówiąc, że tworzą one złe doświadczenia dla klientów. Przy okazji Microsoft określił 10 nowych wytycznych dla swojego sklepu, które pozwalają na wszystko, czego Apple nie robi.

Źródło: TechSpot

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.