Koniec FarmVille na Facebooku

Facebook kończy z FarmVille – gra znika po 11 latach na platformie

2 minuty czytania
Komentarze

Deweloper Zynga ogłosił, że oryginalna gra FarmVille dla Facebooka zostanie zamknięta pod koniec roku. Jest to bezpośrednim wynikiem decyzji firmy Adobe o zaprzestaniu obsługi platformy oprogramowania multimedialnego Flash do końca tego roku. FarmVille zostało uruchomione na Facebooku w 2009 roku i szybko stało się największą grą na tej platformie. Do marca 2010 roku tytuł miał prawie 84 miliony aktywnych graczy miesięcznie. Tak przytłaczający sukces nie trwał jednak zbyt długo. Zaledwie dwa lata później, gra spadła na siódme miejsce i na początku 2016 roku znalazła się w pierwszej setce.

Koniec FarmVille na Facebooku

Koniec FarmVille na Facebooku

Zynga ogłosiła, że do 17 listopada będzie nadal oferować zakupy w aplikacji. Jednak od tej daty system płatności nie będzie już działał. Gra będzie jednak działała tak długo, jak to możliwe. Twórca ogłosił, że pracuje nad ostatnią aktualizacją, która ma uprzyjemnić graczom pozostały czas w tytule. Można więc powiedzieć, że kończy się pewna era. Natomiast z powodu zakończenia wsparcia dla technologii Flash miliony graczy utracą dostęp do gry, w którą zainwestowali bardzo dużo czasu i nie rzadko sporo pieniędzy. Mimo wszystko tutaj rodzi się pewne pytanie: czy to aby nie jest tylko zwykła wymówka, żeby zakończyć projekt?

Zobacz też: „Tenet” nadal nie przyciąga widzów, kina czekają na inny głośny film

Podejrzewam, że FarmVille to obecnie żywy trup. W końcu kto by zarzynał usługę przynoszącą dochody w tak głupi sposób? Przejście na HTML5 i przeniesienie danych użytkowników na nową wersję może być czynnością dość pracochłonną, jednak nie jest niemożliwe. Dlaczego więc Zynga nie decyduje się na ten krok? Widocznie to się firmie najzwyczajniej nie opłaca. Możliwy jest także inny scenariusz. Warto podkreślić, że gra mocno straciła na popularności. Ogłoszenie końca wsparcia to więc niejako darmowa reklama tytułu. Natomiast niedługo po zakończeniu usługi Zynga może ogłosić, że jednak przechodzą na technologię HTML5 i kilka dni potem zaprezentować gotowy produkt, nad którym właśnie pracuje. W ten sposób firma może liczyć na to, że dawni gracze skuszą się na powrót do rozgrywki. 

Źródło: TechSpot

Motyw