Huawei pozywa Szwecję o 5G

Oto producenci, którzy najwięcej zyskali na problemach Huaweia

2 minuty czytania
Komentarze

Według raportu TrendForce rynek smartfonów w Chinach może ulec poważnym przetasowaniom. Wszystko przez ograniczenia ze strony USA, które skutecznie utrudniają Huaweiowi produkcję smartfonów. Firma analityczna stwierdziła, że silniejsze ograniczenia będą miały drastyczny wpływ na producenta. W związku z tym przewiduje, że produkcja smartfonów oznaczonych logo tej firmy w 2020 roku osiągnie około 170 milionów sztuk. Dla porównania poprzednie szacunki wskazywały na produkcję na poziomie 190 milionów egzemplarzy. Rynek natomiast, podobnie jak natura, nie znosi próżni. Dlatego tu, gdzie Huawei straci, zyskają inni gracze.

Xiaomi, Oppo i Vivo zyskają najwięcej na problemach Huaweia

Xiaomi Oppo i Vivo zyskają najwięcej na problemach Huaweia

Oznacza to, że całkowita roczna sprzedaż spadnie o około 30 procent względem roku poprzedniego. Dla przypomnienia w 2019 roku producent sprzedał 240 milionów sztuk smartfonów. Oznacza to gwałtowny spadek o 70 milionów egzemplarzy. Główną przyczyną tego gwałtownego spadku mają być braki kluczowych komponentów, które Huawei nie jest stanie pozyskać po ostatnich sankcjach ze strony USA. Ze względu na to, że firma koncentruje się obecnie głównie na rynku chińskim, jej konkurenci, tacy jak XiaomiOppo i Vivo, mogą również skorzystać z jej obecnej sytuacji.

Zobacz też: LineageOS 17.1 ze wsparciem dla kolejnych smartfonów – OnePlus 7T Pro, Xperia Z3 i więcej

Chociaż w sprawozdaniu stwierdza się również, że przy maksymalnych mocach produkcyjnych fabryk układów, istotne niedobory kluczowych komponentów, takich jak procesory i moduły pamięci, mogą utrudnić innym markom zwiększenie wielkości produkcji w krótkim czasie. Mimo to mają one zauważalnie wzrosnąć. Najwięcej zyskają więc wyżej wspomniane firmy. Xiaomi ma według analityków sprzedać o 15 milionów więcej egzemplarzy, co przekłada się na wzrost o 11,2%. Oppo ma odnotować wzrost o 10 milionów sztuk, co oznacza dla firmy dodatkowe 7,7% względem poprzednich wyliczeń. Najmniej zyska tu Vivo, które może liczyć na wzrost o 3,8%, co przekłada się na dodatkowe 4 miliony sprzedanych smartfonów

Źródło: Gizmochina

Motyw