YouTube Shorts z reklamami

Stało się! YouTube stworzył podróbkę TikToka

2 minuty czytania
Komentarze

TikTok podbił serca młodszego pokolenia użytkowników sieci. To oczywiście nie spodobało się gigantom branży społecznościowej. Warto tu dodać, że na obecną trudną sytuację platformy w USA duży wpływ miały naciski szefa Facebooka. Inni jednak starają się podjąć walkę z TikTokiem na jego warunkach, a nie przez polityczne zagrywki. Dobrym przykładem jest tutaj YouTube. Serwis ten ogłosił, że stworzył własnego TikToka, a raczej swój format krótkich filmów do wyrażenia siebie.

YouTube Shorts

YouTube Shorts

Nowe podejście serwisu doczekało się nazwy YouTube Shorts. Są to krótkie filmy do 15 sekund trwania. Nagrywane rzecz jasna w pionie. Firma chwali się, że jej nowa usługa bazuje na trzech filarach. Są to odpowiednio Tworzenie, Bycie odkrywanym i Oglądanie. Warto tu omówić każdy z nich, aby lepiej zrozumieć, jaki sens ma nowy format.

Tworzenie

Jak podaje YouTube w swoim wpisie na blogu:

Tworzenie jest podstawą filmów krótkometrażowych, a my chcemy, aby tworzenie Shortów było łatwe i przyjemne. Zaczynamy testować tylko kilka nowych narzędzi dla twórców i artystów dzięki naszej wczesnej becie w Indiach.

O jakich narzędziach mowa? Otóż są to:

  • Łączenia wielu klipów wideo.
  • Możliwość nagrywania z podkładem muzycznym z bogatej biblioteki serwisy.
  • Regulacja prędkości nagrywania filmów i poszczególnych jego fragmentów.
  • Timer do odliczania startu nagrywania.

Bycie odkrywanym

Tutaj serwis dość jasno podkreśla, po co w ogóle stworzył nowy format:

Każdego miesiąca 2 miliardy widzów odwiedza YouTube, aby się śmiać, uczyć i łączyć. Twórcy zbudowali całe firmy w serwisie YouTube, a my chcemy umożliwić następnej generacji twórców mobilnych stworzenie społeczności w serwisie YouTube również za pomocą Shorts. Zachęcamy każdego mobilnego twórcę lub artystę, aby już dziś zaczął umieszczać w serwisie YouTube swoje istniejące krótkie filmy wideo, i zaczął je odkrywać.

YouTube po prostu walczy o młodych użytkowników. Wie, że jeśli oni wybiorą TikToka, to stanie się on serwisem wideo dla starych ludzi. Tego natomiast za wszelką cenę chce uniknąć. Przy okazji kusi młodych twórców wielkimi liczbami. W końcu 2 miliardy robią wrażenie.

Zobacz też: Borderlands 3 z darmową aktualizacją do wersji na PlayStation 5 i Xbox Series X

Oglądanie

Serwis planuje wprowadzenie nowego wyglądu odtwarzacza dedykowanego nowemu formatowi. Ma on ułatwić wyszukiwanie, przewijanie i oglądanie krótkich filmów w pionie. To sensowsny ruch. Obecny wygląd serwisu sprawdza się świetie przy wybieraniu fimów na kilka, kilkanaście minut. Tu natomiast chodzi o materiały, które trwają do kilkunastu sekund. Proces szukania nie może być natomiast dłuższy od samego oglądania.

Źródło: YouTube

Motyw