Przy okazji masz również strasznego pecha, ponieważ problem jest stosunkowo rzadki. Otóż coraz więcej osób zgłasza komunikat o błędzie w Sklepie Play. Ten twierdzi, że nie może zainstalować aplikacji, ponieważ ustawienia na tym urządzeniu nie pozwalają na to. Komunikat ten pojawia się pomimo wcześniejszego normalnego użytkowania i braku zmian w ustawieniach. Możliwe więc, że jest to problem po stronie serwerów Google, który z jakiegoś powodu dotyka tylko konkretne osoby.

Błąd w instalowaniu aplikacji na Androidzie

Błąd w instalowaniu aplikacji na Androidzie

Jedną z pierwszych osób, które miały nieszczęście natrafić na ten problem jest użytkownik Twittera Artem Russakovskii. Zamieścił on screeny, które zawierają ten komunikat. Pojawił mu się on podczas aktualizacji kilkudziesięciu aplikacji. Warto dodać, że cały proces przebiegł pomyślnie, mimo że wylądował na pustej stronie, z informacją aplikacja nie znaleziono. Kilku innych użytkowników stwierdziło, że przytrafił się im ten sam problem. Co ciekawe dwie osoby powołało się przy tym na system operacyjnym, którym był Android 10. Sam, mimo że korzystam z Redmi Note 7 działającym na tej wersji systemu, nie doświadczyłem takich problemów. I to mimo prób instalacji, jak i aktualizacji oprogramowania. 

Nie przegap
Bsafer.pl – chroń i kontroluj swoje dane osobowe, zanim będzie za późno
bsafer.pl
Ochrona danych osobowych to poniekąd problem, który jeszcze nie pojawił się w świadomości zbyt wielu osób. Głośno zrobiło się o nim dopiero w momencie, gdy Unia Europejska wprowadziła RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Jednak głośno było tylko dlatego, że trzeba było się dostosować i miało to wydźwięk nie tak pozytywny, jak oczekiwaliby tego sami […]

Zobacz też: Allegro zadebiutuje na GPW – „Jesteśmy liderem transformacji cyfrowej w polskiej gospodarce”

Czy taka sytuacja dotknęła kogoś z Was? Jeśli tak, to istnieje pewne dość męczące rozwiązanie tego problemu. Otóż należy otworzyć Sklep Play w przeglądarce internetowej na smartfonie lub innym urządzeniu. Po zalogowaniu się tam na swoim domyślnym koncie Google można z jej poziomu wymuszać instalacje aplikacji na dowolnym urządzeniu przypisanym do konta. Sam korzystałem z tego sposobu, kiedy mój Chromebook postanowił, że jednak nie widzi w Sklepie Play żadnych aplikacji, które mógłby zainstalować. Powinien się więc równie dobrze sprawdzić w przypadku smartfonów.

Źródło: AndroidPolice




Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.