Amazon.pl może ruszyć jeszcze przed świątecznym szałem zakupów

2 minuty czytania
Komentarze

Przed Black Friday ma pojawić się w Polsce lokalna wersja sklepu internetowego Amazon. W sprawie obsługi przesyłek z Amazon.pl gigant e-commerce jest bliski finalizacji umowy z Pocztą Polską – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”

Amazon.pl jeszcze w 2020 roku? Start opóźniła pandemia koronawirusa

Już w lutym „Gazeta Wyborcza” pisała o zaawansowanych rozmowach Amazonu z Pocztą Polską. Ostateczne decyzje miały zostać podjęte w kwietniu, ale negocjacje zastopowała pandemia koronawirusa. Wcześniej Poczta Polska podobno pozytywnie przeszła testy jakościowe giganta.   Miałaby zająć się obsługą przesyłek z polskiej wersji Amazon.com w Polsce i na Ukrainie. Nowe fakty w tej sprawie przynosi poniedziałkowe wydanie „Dziennika Gazety Prawnej”. 

Serwis może ruszyć przed szczytem paczkowym

Dziennik informuje, że rozmowy Amazonu z Pocztą Polską znacznie przyspieszyły w ostatnich dniach. Rozmówca gazety podkreśla, że obie strony chciałyby zdążyć przed szczytem paczkowym, który zaczyna się przed Black Friday. Piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia wypada w tym roku 27 listopada. Grudzień to już szał zakupowy przed świętami Bożego Narodzenia. Poczta musi dostosować się do błyskawicznej obsługi zamówień, z których słynie Amazon. Spółka podobno dobrze poradziła sobie w testach nowych rozwiązań. Dla Poczty Polskiej umowa z Amazonem może być ostatnią deską ratunku, bo obecnie przegrywa rywalizację z krajową konkurencją. 

Centra logistyczne są już w Polsce od dawna. Czas na Amazon.pl

Amazon działa w Polsce od sześciu lat. Obecnie firma zatrudnia ponad 16 tys. pracowników, którzy zajmują się głównie obsługą ośmiu centrów logistycznych. Klienci nad Wisłą mogą korzystać z polskojęzycznej wersji strony Amazon.de, ale problemem są koszty i czas dostaw.  

Czytaj też: Allegro zadebiutuje na GPW – „Jesteśmy liderem transformacji cyfrowej w polskiej gospodarce”

Gigant e-commerce będzie na polskim rynku rywalizował przede wszystkim z Allegro, które już raz odparło atak amerykańskiej konkurencji. Przed laty polscy klienci wybrali Allegro zamiast eBaya. Pojawienie się tak mocnego gracza, jak Amazon może być gwoździem do trumny dla księgarni, także internetowych, które ledwo zipią przez pandemię koronawirusa. 

Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Gazeta Wyborcza”

Motyw