Logowanie do Twittera przez konto Google

Twitter przygotowuje się na najgorsze – fala fake newsów przybiera na sile

2 minuty czytania
Komentarze

Twitter intensyfikuje swoją walkę z dezinformacją wyborczą przed amerykańskimi wyborami w 2020 roku. Firma wprowadziła zaktualizowaną wersję swojej polityki uczciwości obywatelskiej. Ta pozwala jej na bardziej agresywne oznaczanie tweetów z fałszywymi lub wprowadzającymi w błąd informacjami. Kiedy polityka ta wejdzie w życie 17 września, Twitter doda etykiety, a w niektórych przypadkach usunie, tweety z fałszywymi lub wprowadzającymi w błąd informacjami, które mają podważyć zaufanie publiczne.

Twitter ostrzej potraktuje fakenewsy

Twitter ostrzej potraktuje fakenewsy

Nowe zasady skupiają się wokół trzech kwestii. Chodzi tu o kwestie fałszowania wyborów i domagania się zwycięstwa przed podaniem wyników. Szczególną uwagą serwis potraktuje także tweety podżegające do bezprawnego postępowania w celu zapobieżenia pokojowemu przekazaniu władzy lub uporządkowanej sukcesji. Brzmi to dość enigmatycznie, na szczęście serwis postanowił to rozwinąć w osobnym oświadczeniu: 

Fałszywe lub wprowadzające w błąd informacje, które powodują dezorientację co do praw i przepisów procesu obywatelskiego, lub urzędników i instytucji realizujących te procesy obywatelskie. Nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje, które mogą podważać wiarę w sam proces, np. niesprawdzone informacje o fałszowaniu wyborów, manipulowaniu wyborami, fałszowaniu głosów lub poświadczaniu wyników wyborów. Wprowadzające w błąd twierdzenia o wynikach lub rezultatach procesów obywatelskich, które wzywają lub mogą prowadzić do ingerencji w realizację wyników procesu, np. domaganie się zwycięstwa przed poświadczeniem wyników wyborów, podżeganie do niezgodnego z prawem postępowania w celu zapobieżenia pokojowemu przekazaniu władzy lub uporządkowanej sukcesji.

Zobacz też: Microsoft i EA łączą siły – dwa abonamenty stają się jednym!

Nowe zasady pojawiają się w związku z rosnącą presją wywieraną na firmy z sektora mediów społecznościowych, aby uczyniły więcej w celu zwalczania błędnych informacji przed wyborami prezydenckimi w USA. W związku z tym, że pandemia nadal nie została opanowana, oczekuje się rekordowej liczby kart do głosowania drogą pocztową. Twitter nie jest jedyną firmą, która stara się podtrzymać swoje zasady przed wyborami. Facebook uaktualnił również swoje zasady dotyczące błędnych informacji, a obie firmy niedawno uczestniczyły w spotkaniu z agencjami rządowymi w celu omówienia kwestii bezpieczeństwa wyborów.

Źródło: Engadget

Motyw