W iOS 14 twórcy aplikacji będą mogli wydawać zniżkowe lub darmowe subskrypcje na swoje usługi, które będą skierowane do konkretnych osób za pomocą indywidualnych kodów. Obecnie mogą oferować zniżki jedynie na poziomie globalnym, dla wszystkich użytkowników. Takie podejście pozwoli na zaoferowanie tańszych usług dotychczasowym klientom. Pomoże także zdobyć nowych za pomocą organizowania konkursów lub akcji partnerskich, podczas których będzie można zdobyć kod na tańszą, lub darmową subskrypcję.

Kody zniżkowe w iOS 14

Kody zniżkowe w iOS 14

W środę Apple ogłosiło, że począwszy od iOS 14 i iPadOS 14 lub nowszych, nowa funkcja pozwoli deweloperom na rozdawanie bezpłatnych lub obniżonych subskrypcji. Oferty mają formę jednorazowego kodu, który mogą udostępnić klientom fizycznie lub elektronicznie. Możliwość oferowania zniżkowych abonamentów nie jest nowością na platformach mobilnych Apple. Obecnie producenci aplikacji mogą oferować zniżki, ale są to oferty pakietowe. Dzięki temu twórcy aplikacji mogą uzyskać kody indywidualnie w celu pozyskania, zachowania lub odzyskania abonentów.

Zobacz też: AAWireless – mała przystawka i masz bezprzewodowe Android

Nowa funkcja daje programistom dostęp do unikalnych, alfanumerycznych kodów, które zapewniają bezpłatne lub zniżkowe ceny automatycznie odnawianych subskrypcji. Rozdawaj swoje jednorazowe kody w formie cyfrowej lub offline podczas wydarzeń fizycznych, obok produktów i nie tylko.

— Podało Apple w informacji dla twórców.

Funkcja ta powinna zapewnić twórcom aplikacji, którzy posiadają subskrypcje, większą kontrolę nad tym, kto będzie otrzymywał atrakcyjne oferty cenowe. Mogą je rozpowszechniać za pośrednictwem poczty elektronicznej lub innych środków cyfrowych, rozdawać osobiście, a nawet umieszczać je w opakowaniach produktów. Kody mogą być wykorzystywane na jeden z trzech sposobów. Użytkownicy mogą wpisać kod na istniejącej stronie realizacji kodu w App Store. Będzie również istniał portal internetowy, na którym będzie można je wprowadzać. Ostatnią możliwością jest umorzenie ich bezpośrednio w aplikacji, ale aby działały, deweloper musi zaimplementować odpowiednie API. Funkcja ta nie została wymieniona podczas prezentacji WWDC firmy Apple, co pozwala sądzić, że jest to stosunkowo nowy dodatek.

Źródło: TechSpot

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.