TikTok wygrywa w sądzie

Chiny nie chcą sprzedaży TikToka – nowe przepisy znacznie ją utrudniają

2 minuty czytania
Komentarze

Próba sprzedania amerykańskiej części TikToka mająca na celu przeciwdziałać blokadzie ze strony USA może napotkać na niespodziewane komplikacje. Wall Street Journal donosi, że Chiny chcą wprowadzić nowe ograniczenia w eksporcie technologii AI, które mogą wpłynąć na transakcje. Nowe zasady zabraniają eksportu technologii, takich jak sugestie treści, analiza tekstu i rozpoznawanie głosu, chyba że firma otrzyma licencję. Właśnie część z tych rozwiązań wykorzystuje TikTok u siebie. 

Chiny mogą zablokować sprzedaż TikToka

Chiny mogą zablokować sprzedaż TikToka

Rząd chiński po kolei udzielił niezbyt subtelnego ostrzeżenia firmie ByteDance. Doradca rządowy Cui Fan powiedział państwowej Agencji Informacyjnej Xinhua, że firma ta powinna poważnie i ostrożnie rozważyć wstrzymanie rozmów handlowych dotyczących usługi. Nawet jeśli ByteDance nie miałoby już udziałów w TikToku, to prawdopodobnie i tak doszłoby do transferu technologii, który mógłby naruszyć nowe zasady. Ministerstwo Handlu tego kraju argumentowało, że zmiany na liście eksportowej AI są spóźnione o kilkanaście lat. Dlatego też ich wprowadzenie i tak jest już spóźnione. Wypadło akurat przed potencjalną sprzedażą TikToka. Ciekawy zbieg okoliczności…

Zobacz też: Apple usuwa konto deweloperskie Epic i promuje PUBG

Posunięcie to eskaluje i tak już intensywny spór między Chinami a USA. Obie strony są już uwięzione w wojnie handlowej, a Stany Zjednoczone wprowadziły już ograniczenia handlowe dla takich firm jak Huawei i ZTE w związku z rzekomym zagrożeniem bezpieczeństwa. Presja wywierana na TikTok, by zrezygnował z ByteDance, jest tego przedłużeniem. W związku z tym nie jest zaskoczeniem, że Chiny przeciwstawiają się zaostrzonym limitom eksportowym. Teoretycznie zmusza to Stany Zjednoczone do ustępstw i umożliwienia większego dostępu do chińskiej technologii. W praktyce przełoży się to raczej na uśmierceniu TikToka w USA. Za czym podobno dość mocno lobbuje Facebook.

Źródło: Engadget

Motyw