Problemy z reklamami są rozwiązywane szybciej na Androidzie

Problemy z reklamami w aplikacjach są rozwiązywane szybciej na Androidzie, niż na iOS

3 minuty czytania
Komentarze

Nowe badanie udowadnia, że problemy z reklamami w aplikacjach są rozwiązywane szybciej na Androidzie, niż w iOS. Naukowcy udowodnili to, badając reklamy w 32 wieloplatformowych aplikacji, które plasują się na 100 najlepszych w Sklepie Play i App Store. Według badaczy wyniki sugerują, że deweloperzy powinni zwrócić uwagę na różnice w platformie podczas projektowania reklam i rozważyć sposoby automatycznego dostosowywania i testowania aplikacji w celu poprawy doświadczeń z reklamami.

Problemy z reklamami są rozwiązywane szybciej na Androidzie

Problemy z reklamami są rozwiązywane szybciej na Androidzie

Oczywiście stronniczość zwolenników jednego z systemów mogłaby mieć gigantyczny wpływ na wyniki takich badań. W tym przypadku zastosowano jednak Sztuczną Inteligencję. Dla tej natomiast liczą się fakty, a osobiste preferencje. Badacze twierdzą, że umożliwiła ona zebranie i skategoryzowanie znacznie większej ilości informacji niż w poprzednich badaniach. Tym samym stworzyła ona świetną podstawę dla narzędzi automatycznej analizy. Badania percepcyjne na dużą skalę nad reklamami mobilnymi mogłyby pomóc programistom nadać priorytet swojej pracy, na przykład poprzez poświęcenie większej ilości czasu na rozwiązywanie problemów z iOS.

Zobacz też: Realme ma ambitne plany – firma chce znaleźć się w czołówce

Reklamy w aplikacjach są ogromnym źródłem przychodów w sieci komórkowej. W 2016 roku przychody z reklamy mobilnej stanowiły 76% całkowitych przychodów Facebooka w pierwszym kwartale. To wyjaśnia, dlaczego tak gorąco ostrzega on przed iOS 14. Wiele darmowych aplikacji, które stanowią ponad 68% z ponad 2 milionów aplikacji w Sklepie Play, wykorzystuje jakąś formę reklamy do monetyzacji. Jednak poprzednie badania sugerują, że użytkownicy uznają te reklamy za inwazyjne. Według badań ponad 50% użytkowników twierdzi, że odinstalowała kiedyś aplikacje właśnie z powodu reklam. 

Wyniki badań

Aby określić, jak szybko programiści radzili sobie ze skargami dotyczącymi reklam w aplikacjach, naukowcy rejestrowali liczbę wersji aplikacji wydanych w okresie pomiędzy zgłoszeniem problemów a ustaleniem czasu ich usunięcia. Autorzy raportu odnotowują, że zanim problemy zostały rozwiązane w Sklepie Play, średnio na jedną aplikację przypadało 1,23 aktualizacji. W przypadku App Store były tbyły to 1,78 aktualizacji. Jednak niektóre problemy zostały naprawione szybciej na iOS niż na Androidzie. Na przykład, programiści iOS szybko reagowali na skargi związane z orientacją, automatycznym odtwarzaniem i powiadamianiem. Programiści Androida szybciej reagowali na problemy z orientacją, głośnością i brakiem możliwości przesuwania reklam.

Badacze podzielili skargi na następujące kategorie i zależnie od ich treści dostosowali je do jednej lub kilku kategorii. To daje nam następujące wyniki:

  • 8,81% (1 613) recenzji wymieniało jako problem treść reklamy jako problem.
  • 25,02% (4 580) recenzji wymieniało jako problem częstotliwość wyświetlania reklam.
  • 13,52% (2 475) recenzji wskazywało na nagłe pojawienie się reklamy.
  • 45,51% (8 329) recenzji dotyczyło ilości reklam.
  • 3,84% (703) recenzji skarżyło się na ogłoszenia nienadające się do reklamy.
  • 12,11% (2 216) recenzji stwierdziło, że reklamy były zbyt długie.
  • 2,10% (385) ankietowanych stwierdziło, że reklamy były zbyt duże.
  • 6,47% (1.233) recenzji stwierdziło, że reklamy były zbyt długie i zbyt duże.

Oczywiście nie ma powodu, aby to wykorzystywać w głupiej wojence przeciwko Apple.

Źródło: VentureBeat

Motyw