Jak wyglądał rynek laptopów w drugim kwartale 2020 roku?

2 minuty czytania
Komentarze

Trwająca obecnie na całym świecie pandemia koronawirusa spowodowała, że firmy musiały postawić w głównej mierze na pracę zdalną. Zyskali na tym nie tylko pracownicy, ale przede wszystkim koncerny zajmujące się produkcją i sprzedażą laptopów. Jak podaje Strategy Analytics w swoim najnowszym raporcie za drugi kwartał 2020 roku, rynek laptopów odnotował 27-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku.

Jak wygląda rynek laptopów? Strategy Analytics pokazuje raport za drugi kwartał 2020 roku

Podobnie jak kilka miesięcy temu, tak i teraz rynek laptopów zdominowany jest przez urządzenia dwóch firm – Lenovo oraz HP. Chiński producent może w tym momencie pochwalić się 25% udziałów na rynku, co jednak jest spadkiem w analogicznym okresie rok temu, kiedy to 27,1% wszystkich laptopów miało na sobie logo Lenovo. Przeniosło się to na 13,6 mln sprzedanych notebooków oraz wygenerowanie przychodu na poziomie 13,3 miliarda dolarów. Poskutkowało to zyskiem netto 213 mln dolarów. Amerykański koncern zajmuje drugie miejsce z wynikiem 24,8%, co jest wartością o 2,5% większą niż za 2019 rok. W porównaniu z drugim kwartałem zeszłego roku HP sprzedało o 42% więcej laptopów, co dało liczbę 13,4 milionów. Dzięki temu firma wygenerowała zysk na poziomie 12,5 mld dolarów, a zysk na poziomie 764 mln dolarów. Pozostałe miejsca zajmują odpowiednio Dell, Apple oraz Acer, z udziałem w rynku wynoszącym 15,6 procent, 8,5 procent, a także 6,7 procent. Łącznie w drugim kwartale 2020 roku sprzedanych zostało 54,2 miliona laptopów.

Zobacz też: Notepad++ zakazany w Chinach. Jaki jest powód tej decyzji?

Ciężko jednak wyobrazić sobie, żeby podobny trend utrzymał się w najbliższych miesiącach. Przedstawiony przez analityków raport pokazuje, że na rynek laptopów bardzo duży wpływ miała obecna sytuacja. Wielu konsumentów musiało szukać urządzenia do pracy, nauki czy też grania w gry. To właśnie te ostatnie często były określane jako pomoc w dostosowaniu się do nowej rzeczywistości. Bardzo dużą popularnością cieszyły się również chromebooki, które są idealnym wręcz urządzeniem do e-learningu. Pozostaje tylko czekać na kolejny raport pokazujący, jak radzi sobie rynek laptopów.

Źródło: ITProPortal

Motyw