Facebook dołącza do Epic w walce z prowizjami Apple. Kierują nim jednak nieco inne motywy. Niebieski gigant społecznościowy właśnie wprowadził testy usługi płatnych wydarzeń online. Ta ma być pozbawiona wszelkich prowizji dla serwisu przez najbliższy rok. Dzięki temu użytkownicy, którzy nie są w stanie prowadzić warsztatów. mogą to robić za pośrednictwem Facebooka. W ten sposób gigant wyciąga rękę do osób dotkniętych pandemią oraz buduje sobie bazę użytkowników na przyszłość. 

Facebook walczy z prowizją Apple

Facebook walczy z prowizją Apple

Więcej na temat płatnych wydarzeń online na Facebooku możecie się dowiedzieć z tekstu Łukasza. Wspomniał on także o tym, że niestety, Apple odmówiło wsparcia dla tej inicjatywy. Gigant spod znaku nadgryzionego jabłka wciąż będzie pobierał 30% prowizji od osób, które płacą za udział w wydarzeniu. To oczywiście nie spodobało się Facebookowi, który postanowił ruszyć na wojnę. Serwis społecznościowy otwarcie stwierdza, że właściciele firm nie będą mogli korzystać z tej funkcji w sposób korzystny ze względu na politykę Apple w zakresie rozwoju.

Poprosiliśmy Apple, aby obniżyło swoją 30% prowizję od App Store lub pozwoliło nam zaoferować Facebook Pay, abyśmy mogli zaabsorbować wszystkie koszty dla firm zmagających się z COVID-19. Niestety, odrzucili nasze prośby. Z tego powpdu małe i średnie przedsiębiorstwa otrzymają jedynie 70% swoich ciężko zarobionych przychodów.

— Podała firma w oświadczeniu.

Zobacz też: Google Duo złączy się z Meet? Czyżby firma zrozumiała problem swoich komunikatorów?

Portal społecznościowy zapowiedział, że planuje ostrzec swoich użytkowników w aplikacji, że Apple dostaje 30 procent kwoty ich zakupu. Dodatkowo portal będzie przypominał, że na jego stronie internetowej oraz przy użyciu aplikacji na Androida możliwe jest korzystanie z Facebook Pay. Ta metoda płatności omija wyżej wspomnianą prowizję. Dodatkowo firma zapowiedziała, że będzie kontynuować naciski na Apple, tak aby to udostępniło możliwość dokonywania takich opłat. Trzeba przyznać, że działania Epic w związku z tym wydarzeniem wydają się wręcz idealnie przygotowane w czasie. Apple faktycznie wygląda tu na robaczywe jabłko rodem z parodii reklamy przygotowanej przez Epic.

Źródło: Engadget

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.