Apple pozywa Epic o straty moralne

Epic parodiuje kultową reklamę Apple – wygląda na to, że firma wszystko zaplanowała już wcześniej

2 minuty czytania
Komentarze

Wydawałoby się, że Epic przesadziło, wprowadzając niezależny system płatność od Sklepu Play i AppStore. Dzięki niemu firma omijała prowizje Apple i Google. Jednak doprowadziło to do sytuacji, kiedy Fortnite zostało wyrzucone zarówno z Androida, jak i z iOS. Mogłoby się wydawać, że to kwestia jednego, głupiego i nieprzemyślanego ruchu. Tymczasem jednak wszystko wskazuje na to, że Epic przewidział taką reakcję gigantów i już wcześniej przygotował na nią odpowiedź.

Epic parodiuje reklamę Apple

W odpowiedzi na wycofanie przez firmę Apple gry Fortnite z App Store Epic Games udostępniło materiał, w którym parodiuje kultową reklamę giganta technicznego z 1984 roku. Zachowuje w niej nawet proporcje obrazu 4: 3. Wideo zawiera jednego z bohaterów gry Fortnite rzucającego młotkiem w kształcie jednorożca w monitor, który wyświetla sylwetkę Wielkiego Brata pod postacią robaczywego jabłka. Tym samym firma pokazuje, że Apple stało się tym, z czym kilkadziesiąt lat temu samo walczyło. Jest to przekaz równie subtelny co uderzenie młotem. I to dosłownie, jednak o to właśnie chodzi.

Zobacz też: Radio Nowy Świat działa od miesiąca i już ma problemy

Podczas gdy długoletni użytkownicy Apple będą zaznajomieni z materiałem źródłowym, odniesienie będzie prawdopodobnie trudniejsze do analizy dla graczy Fortnite. W końcu większość z nich jest znacznie młodsza od tej reklamy, często nawet kilkukrotnie. 

Epic Games przeciwstawiło się Monopolowi App Store. W odwecie Apple blokuje Fortnite z miliarda urządzeń. Przyłącz się do walki o powstrzymanie roku 2020 od stania się rokiem 1984.

— podało Epic w jednym ze swoich wpisów.

To oczywiście aluzja to kultowej już książki Rok 1984 autorstwa Orwella. Porównywanie Apple do systemu opresji jest oczywiście czymś mocno na wyrost. Jednak firma zbiera to, co sama zasiała lata temu, atakując w ten sposób IBM.

Źródło: Engadget

Motyw