UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) poinformował, że nadal zajmuje się problemem, jakim są oferty ze środkami ochrony naruszające polskie prawo lub wprowadzające w błąd konsumentów. Urząd podzielił się danymi dotyczącymi jego działań w wyniku m.in. współpracy z Allegro.
Oferty ze środkami ochrony są monitorowane przez UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dba o to, by środki ochrony, takie jak np. maseczki, które nie spełniają określonych norm, nie pojawiały się na internetowych platformach sprzedażowych.
UOKiK monitoruje to, co dzieje się m.in. na następujących platformach: Allegro, OLX, sprzedajemy.pl, lento.pl, ceneolokalnie.pl, a także gratka.pl. Urząd współpracuje też z Komisją Europejską, której wskazał budzące wątpliwości oferty m.in. na platformie eBay. Jakie są konkretne efekty działań UOKiK-u? Jak informuje urząd, od marca do sierpnia Allegro usunęło ok. 140 tysięcy ofert środków ochrony, które naruszały przepisy prawa lub wprowadzały konsumentów w błąd. Allegro zablokowało także 2,5 tysiąca kont.
Czytaj także: Reżyser „Mission: Impossible 7” wyjaśnia, co czeka Most Pilchowicki
UOKiK przygotował kilka zasad dla osób, które chcą kupować środki ochrony osobistej online. Oto one:
- Przed zakupem sprawdź informacje oraz opinie o sprzedawcy
- Pamiętaj, że przy zakupach przez internet masz prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru, ale obowiązują od tego wyjątki
- Jeśli produkt okaże się wadliwy albo nie ma właściwości, o których zapewniał sprzedawca – złóż reklamację
- Zapoznaj się dokładnie z regulaminem sklepu
- Porównuj ceny produktów – niektórzy sprzedawcy sztucznie je zawyżają
źródło: UOKiK