Wczoraj Kacper przedstawił Wam wyniki analiz sprzedaży smartfonów w drugim kwartale bieżącego rynku od Canalys. Firma wskazała Huawei jako lidera, co wywołało niemałe poruszenie. Dzisiaj podobne raporty opublikowały kolejne biura, z których wynika dokładnie to samo. Pamiętając, że to kwartał rozkwitu pandemii, to możemy wyciągnąć zdecydowanie więcej wniosków. Dlatego przyjrzyjmy się, jak zmienił się rynek przez ostatnie trzy miesiące według IDC i Counterpoint.
Huawei liderem rynku smartfonów według Canalys, a teraz IDC i Counterpoint
Zacznijmy od Counterpoint, które pokazało w liczbach, ile milionów sztuk smartfonów trafiło na półki sklepowe. Widać, że zwycięstwo Huawei jest nieznaczne i wynika w głównej mierze z faktu, iż… firma nie straciła tak dużo, co Samsung. Koreańczycy zanotowali największą stratę z całej stawki.
Dokładniej widać to, gdy spojrzymy na dane IDC. Niemalże wszystkie firmy zanotowały ogromne straty. Z czołówki wyłącznie Apple może pochwalić się zwiększoną sprzedażą. Skąd ten sukces Amerykanów? Niewątpliwie duże znaczenie ma wprowadzenie na rynek nowego iPhone’a SE, jak i dobre przyjęcie serii iPhone 11 – zdecydowanie lepsze, aniżeli poprzedników. To poniekąd jest sprzeczne z wnioskami Counterpoint – analitycy z tej firmy wskazują na coraz większe zainteresowanie smartfonami 5G. Szczególnie tyczy się to modeli ze średniej półki cenowej.
Zobacz też: Gadu-Gadu ostrzega przed oszustami – uważaj, kto pisze do Ciebie.
Z kolei niski procent spadku w przypadku Huawei wynika w głównej mierze z ciągle rosnącego zainteresowania marką w Azji. W ten sposób zarówno Huawei, jak i Apple są największymi wygranymi minionego kwartału. Czy według Was ten trend się utrzyma i podobnie będzie wyglądał rynek za trzy miesiące?
Źródło: GSM Arena