Spotify Radar Polska

Podcasty okazały się strzałem w dziesiątkę – Spotify osiągnie niedługo kolejny kamień milowy

2 minuty czytania
Komentarze

Spotify pochwaliło się, że w ostatnim kwartale kończącym się 30 czerwca liczba aktywnych użytkowników osiągnęła 299 milionów. Jest to wzrost o 29% w stosunku do roku poprzedniego. Oznacza to, że 300 milionów użytkowników jest na wyciągnięcie ręki usługi. Mowa tu oczywiście zarówno o kontach darmowych, jak i płatnych. Co ciekawe udział tych dwóch rodzajów jest na niezwykle zbliżonym do siebie poziomie.

Spotify wyniki za 2Q 2020 roku

Spotify wyniki za 2Q 2020 roku

Otóż serwis zakończył drugi kwartał z 138 mln abonentów premium, co oznacza wzrost o 27 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Firma podkreśla, że jej Plan Rodzinny nadal jest ważnym czynnikiem wpływającym na ten wzrost. Nie do pominięcia jest także zasługa nowej oferty Premium Duo, która jest dedykowana dla par. Firma Spotify potwierdziła, że na początku kwartału zaobserwowała pewne problemy związane z pandemią. W kilku krajach w regionach wschodzących doprowadziło to do zwiększonego odpływu klientów Premium. W czerwcu spółka stwierdziła, że sytuacja ta znacznie się poprawiła. Według jej prognoz poprawa dynamiki w tym zakresie ma przyjść wraz z trzecim kwartałem.

Zobacz też: Darmowe i przecenione aplikacje i gry w Google Play na środek tygodnia #43

W ostatnim kwartale Spotify zobowiązał się do zwiększenia nacisku na podcasty. Ten ruch okazał się strzałem w dziesiątkę. Platforma oferuje obecnie ponad 1,5 mln podcastów, z czego połowa pojawiła się w tym roku. Aż 21% ruchu na platformie dotyczy właśnie tej kategorii. Jest to więc gigantyczny sukces. Dla porównania w pierwszym kwartale odpowiadały one za 19% ruchu, co także było śwetnym wynikiem. Podcasty powoli przybierają na sile i są istotnym elementem przekonania do serwisu osób, które wolą słuchać muzyki z innych źródeł. Spotify przewiduje, że trzeci kwartał zakończy się z liczbą 312 do 317 milionów jednostek głównych, a do końca roku spodziewa się zbliżyć do 350 milionów użytkowników.

Źródło: TechSpot

Motyw