Pandemia odbiła się negatywnie niemal w każdej dziedzinie życia. Jednak tam, gdzie ktoś traci, niemal zawsze zyskuje ktoś inny. Tak jest i w tym przypadku. Największym zwycięzcą obok producentów maseczek i płynu do dezynfekcji wydaje się branża gier. Dobrym przykładem są tutaj marcowe wyniki Steam, które nigdy nie były tak wysokie. Jedna ze sztandarowych produkcji związanych z tym sklepem, czyli CS: GO również ma na swoim koncie nowe rekordy. Epic Store również może się pochwalić niespotykanym nigdy wcześniej zainteresowaniem. Wszystko dlatego, że dużo osób zostaje w domu i nie ma nic lepszego do roboty niż granie w gry.

Wydatki na gry w pierwszej połowie 2020 roku

Wydatki na gry w pierwszej połowie 2020 roku

O tym wszystkim już jednak pisaliśmy. Skupmy się więc na kolejnych rekordach w branży. Grupa NPD opublikowała raport, z którego wynika, że wydatki na gry wideo do końca czerwca są najwyższe od 10 lat. Do tej pory amerykańscy konsumenci wydali na gry i związany z nimi sprzęt 6,6 mld dolarów. Ostatni raz tak dobry dla branży był rok 2010. Wtedy to wydano na tę dziedzinę rozrywki aż 7 miliardów dolarów. Warto jednak przypomnieć, że wtedy nie mieliśmy takiej fali bezrobocia w USA, jak obecnie. Sprzedaż sprzętu, oprogramowania i akcesoriów w pierwszej połowie 2020 roku wzrosła o 19 procent względem analogicznego okresu 2019 roku. Tylko w czerwcu producenci gier odnotowali 26-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2019, który wyniósł 1,3 mld dolarów. W ubiegłym miesiącu wydatki w czerwcu były najwyższe od 2009 roku.

Zobacz też: Coś się kończy, coś się zaczyna – Microsoft zaprzestaje produkcji Xboxa One X i Xboxa One S All-Digital

Podczas gdy całkowite wydatki na gry wideo wzrosły, sprzedaż sprzętu spadła o 17 procent w porównaniu z rokiem 2019. Osiągnęła ona poziom zaledwie 191 mln dolarów, co stanowi mniej niż trzy procent łącznych wydatków. Przy okazji warto podkreślić, że Nintendo Switch był najlepiej sprzedającym się sprzętem w czerwcu pod względem sprzedanych jednostek i przychodów. Pamiętajmy również, że w tym roku ma zadebiutować kolejna generacja konsol Sony i Microsoftu. To oznacza, że segment sprzętu powinien dostać jeszcze mocnego kopa. Oczywiście dane te mówią jedynie o rynku amerykańskim. Biorąc jednak pod uwagę statystyki Steam, ogólną zasadę wzrostów można przełożyć jeszcze przynajmniej na kraje Unii Europejskiej.

Źródło: TechSpot

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.