Przenoszenie numerów pomiędzy operatorami nie jest niczym nowym. Czasem dostaje się lepszą ofertę, a czasem nie jest się zadowolonym z jakości usług. Raport UKE (Urząd Komunikacji Elektronicznej) opublikował właśnie raport za 2 kwartał tego roku, gdzie można przeczytać, od którego operatora uciekło najwięcej klientów. Można przeczytać tam także, do którego z ich przyszło najwięcej. Kto więc jest zwycięzcą, a kto przegranym?

Przenoszenie numerów – raport za 2 kwartał

Przenoszenie numerów raport 2 kwartał 2020
Fot. UKE

Ostatnie kilka miesięcy było wyjątkowe. Świat zmienił się w związku z pandemią wirusa, a w związku z tym wiele punktów obsługi operatorów komórkowych był zamkniętych. Nie przeszkodziło to jednak ich klientom w tym, by przenosić się między jednym, a drugim operatorem. Najwięcej takich przenosin zanotowano w czerwcu, bo ponad 100 tysięcy. Maj pod tym względem był lepszy, bo przenoszenie numerów dotyczyło „jedynie” 86 tysięcy użytkowników telefonów. W kwietniu takie przenosiny zrobiło ponad 93 tysiące osób. Który operator na tym najwięcej zyskał, a który stracił?

Nie przegap
Bsafer.pl – chroń i kontroluj swoje dane osobowe, zanim będzie za późno
bsafer.pl
Ochrona danych osobowych to poniekąd problem, który jeszcze nie pojawił się w świadomości zbyt wielu osób. Głośno zrobiło się o nim dopiero w momencie, gdy Unia Europejska wprowadziła RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Jednak głośno było tylko dlatego, że trzeba było się dostosować i miało to wydźwięk nie tak pozytywny, jak oczekiwaliby tego sami […]

Zacznijmy może od strat. W tym przypadku z „wielkiej czwórki” najwięcej straciło Play (P4 Sp. z o.o.). Od operatora odeszło 104 363 klientów, a przyszło 47 192. Co daje wynik „na minusie” 57 171. Nie ma się więc czym chwalić. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku T-Mobile Polska S.A., choć tam straty są mniejsze. Z T-Mobile w 2 kwartale tego roku odeszło 52 825, a przyszło 41 205 klientów. Daje to wynik -11 620.

Zobacz też: T-Mobile będzie zwracało pieniądze za niewykorzystane środki z pre-paid

„Na plus” ostatni kwartał może zaliczyć… Plus (Polkomtel Sp. z o.o.), który zakończył go z wynikiem 20 944. Z sieci odeszło 46 557 klientów, a przyszło 67 521. Orange Polska S.A. także może się radować, bo ich wynik 9 518, także nie należy do najgorszych. Od „pomarańczowych” odeszło 63 189 klientów, a przyszło 72 707. A wy? Zmieniliście operatora w ostatnim kwartale?

Źródło: UKE




Bartosz Szczygielski

Nowymi technologiami zajmuje się od kilku lat. Kiedy o nich nie pisze, to pewnie pisze kolejną książkę. Jeżeli nie pisze kolejnej książki, to pewnie ogląda seriale, a jeżeli nie ogląda seriali, to najprawdopodobniej śpi.