Facebook okulary VR

Prototypowe gogle VR od Facebooka wyglądają jak dość niepokojące okulary

2 minuty czytania
Komentarze

Okulary bez szkieł wyglądają naprawdę niepokojąco. Jak coś, co zostało stworzone przez kogoś, kto wie, jak dany obiekt mniej więcej wygląda, ale nie ma pojęcia, do czego służy, więc robi jego całkowicie bezsensowną imitację. Nawet okulary dla niewidomych zwykle są przynajmniej w minimalnym stopniu przezroczyste, lu przynajmniej mają błyszczącą powłokę tam, gdzie powinny być szkła. Tu natomiast mamy do czynienia z czymś całkowicie obcym, a jednocześnie rewolucyjnym, jeśli chodzi o gogle VR.

Facebook okulary VR

Facebook okulary VR

Wbrew pozorom taka konstrukcja jak najbardziej ma sens. Mamy tu bowiem do czynienia z goglami VR, chociaż w tym przypadku chyba lepszym określeniem byłyby okulary VR. W przeciwieństwie do klasycznych gogli wirtualnej rzeczywistości są one naprawdę małe i lekkie. Nie przylegają do twarzy i nie odcinają całkowicie człowieka od świata. Z drugiej strony właśnie ta kwestia jest jedną z kluczowych cech gogli VR, więc trudno tu mówić o zaletach. Jeśli już o nie chodzi, to na pewno największą jest grubość przedniego panelu. Ta wynosi zaledwie 9 mm. Dodatkowo optyka jest niezwykle zbliżona do oczu. Mogłoby się wydawać, z resztą słusznie, że obraz powinien być nieczytelny dla oka. 

Zobacz też: Wakacyjny konkurs Orange: doładuj telefon i zgarnij iPhone’a, doładowanie lub gotówkę

A przynajmniej przy klasycznym sposobie wyświetlania treści. Facebook znalazł rozwiązanie tego problemu. Jego nowe ekrany łączą w sobie optykę holograficzną i składanie optyczne oparte na polaryzacji. Firma twierdzi, że wyświetlacze te mają pole widzenia porównywalne z dzisiejszymi produktami VR dla konsumentów. Proponowana architektura optyczna wykorzystuje soczewkę holograficzną, a nie refrakcyjną, stosowaną w konwencjonalnych rozwiązaniach. Zamiast nieporęcznej soczewki zastosowano wiele warstw cienkiej folii holograficznej, która wraz z kierunkowym podświetleniem, laserami i systemem projekcyjnym, waży mniej i mieści się na mniejszej przestrzeni. Facebook dąży do uzyskania masy około 10 gramów dla prototypów, które zapewniają 93-stopniowe pole widzenia i rozdzielczość 1200 na 1600 na oko. Obecnie głównym problemem firmy jest podobno zapewnienie odpowiedniej gamy kolorów.

Źródło: TechSpot

Motyw