Właśnie pojawił się bilans Ministerstwa Cyfryzacji, który podsumowuje wyniki portalu Zdalne Lekcje. Celem witryny jest ułatwienie dzieciom, rodzicom oraz nauczycielom edukacji z domu. Projekt uruchomiono trzy miesiące temu.

Portal Zdalne Lekcje – podsumowanie Ministerstwa Cyfryzacji

Witryna gov.pl/zdalnelekcje zanotowała blisko 67 mln odsłon – wynika z bilansu ministerstwa. Portal zgromadził ponad 2,6 mln użytkowników, którzy mogli skorzystać z 3580 lekcji. Opublikowano też kilkanaście tysięcy różnorodnych materiałów edukacyjnych.

Nie przegap
Bsafer.pl – chroń i kontroluj swoje dane osobowe, zanim będzie za późno
bsafer.pl
Ochrona danych osobowych to poniekąd problem, który jeszcze nie pojawił się w świadomości zbyt wielu osób. Głośno zrobiło się o nim dopiero w momencie, gdy Unia Europejska wprowadziła RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Jednak głośno było tylko dlatego, że trzeba było się dostosować i miało to wydźwięk nie tak pozytywny, jak oczekiwaliby tego sami […]

Po ogłoszeniu zawieszenia zajęć w szkołach, na portalu pojawiły się poradniki dla nauczycieli, dyrektorów placówek oświatowych oraz rodziców. Treści te miały pomóc odnaleźć się w nowej edukacyjnej rzeczywistości. Administratorzy witryny udostępniali na niej także materiały edukacyjne oraz przykładowe plany zajęć, mające pomóc w zorganizowaniu zdalnej edukacji tak, aby nie była zupełnie chaotyczna. Plany zajęć zawierały propozycje tematów edukacyjnych z różnych przedmiotów na każdy dzień. Różniły się one między sobą w zależności od tego, dla uczniów w jakim wieku były tworzone. Choć zaczynają się wakacje, to portal nie przestaje istnieć. Nadal można korzystać ze zgromadzonych w nim zasobów.

Czytaj także: Rajdy na e-lekcje – powód do śmiechu czy popis wybitnej głupoty?

Administratorzy witryny pozostają też otwarci na pomysły jej dalszego rozwoju. Nie chcemy zmarnować potencjału, który tam powstał. Nasz serwis to narzędzie, które przyda się także w trakcie zajęć w szkołach – tłumaczy minister cyfryzacji Marek Zagórski. Zachęcił on także do składania propozycji związanych ze wzbogaceniem strony.

źródło: Ministerstwo Cyfryzacji




Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.