Prostsza zmiana nazwy kanału YouTube

YouTube zmienia format reklam – mają bardziej zachęcać do zakupów

2 minuty czytania
Komentarze

YouTube ogłosił dzisiaj nowy format reklamy bezpośredniej. Sprawi on, że reklamy wideo w serwisie staną się bardziej zachęcające do zakupów. Stanie się to poprzez dodanie pod reklamą zdjęć produktów w celu kierowania ruchu bezpośrednio do sklepów. Wprowadzenie formatu następuje w czasie, gdy reklamodawcy starają się znaleźć nowe sposoby uchwycenia rosnącego zainteresowania konsumentów zakupami w handlu elektronicznym. 

YouTube pełnoekranowe reklamy

YouTube pełnoekranowe reklamy

No cóż, nie jestem pewny, czy te reklamy są bardziej zachęcające do zakupów, czy po prostu bardziej irytujące. Ich widok tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że subskrypcja YouTube Premium to dobry pomysł. Ta forma reklamy jest bowiem znacznie bardziej inwazyjna. Wykracza ona nawet poza okienko z filmem. Sam serwis uważa, że takie podejście to świetny pomysł. Podkreśla, że według badań 70% osób deklaruje się, że kupili produkt danej marki, ponieważ widzieli go w filmie na YouTube. No cóż, sęk w tym, że jeśli ktoś szuka zestawienia najlepszych sprzętów, bądź ich testów, to często robi to na YouTube. Nie świadczy to jednak o skuteczności samych reklam w serwisie, prawda? No cóż, brzmi to rozsądnie, jednak liczby mówią co innego. 

Zobacz też: Oto rozszerzenie do Google Chrome, które pozwala tworzyć linki do fragmentów tekstu na stronach

Jednym z pierwszych testerów nowego formatu była firma Aerie, która chciała reklamować się w serwisie YouTube, aby zarówno zwiększyć zamiłowanie konsumentów do swojej marki, jak i sprzedaż odzieży w ramach kampanii Spring 2020. Firma prowadziła na YouTube reklamy celowe i odnotowała o 25% wyższy zwrot z wydatków na reklamę niż w poprzednim roku. Okazuje się więc, że jest to jak najbardziej poprawne założenie ze strony serwisu. Aby skorzystać z nowego formatu zakupów, marki będą musiały najpierw zsynchronizować swój kanał w Google Merchant Center z reklamami wideo. No cóż, przygotujcie się na pełnoekranowe reklamy na YouTube, nawet kiedy wasze smartfony są w pozycji pionowej.

Źródło: TechCrunch

Motyw