Android Gingerbread coraz popularniejszy

Newsy 2011-10-05

androidludki

Temat fragmentacji Androida nadal jest bardzo istotny dla wielu osób – zarówno programistów tworzących aplikacje, jak i ich użytkowników. Koncern Google opublikował kolejne statystyki, które prezentują popularność poszczególnych wersji Androida.

Większość użytkowników smartfonów i tabletów z Androidem w tej chwili skupia swoją uwagę na najnowszej wersji tego systemu – Ice Cream Sandwich. Premiera następcy Gingerbreada zbliża się wielkimi krokami i najprawdopodobniej odbędzie się 11 października, podczas imprezy organizowanej przy współpracy z Samsungiem.

Tymczasem Google prezentuje kolejne zestawienia statystyk, które mają na celu zobrazowanie, jak aktualnie wygląda popularność poszczególnych wersji Androida. Okazuje się, że Gingerbread w wersjach 2.3 do 2.3.7 jest zainstalowany w przypadku 38.7 procenta wszystkich smartfonów z Androidem. Wiele dzieje się również w przypadku starszych wersji.

Android-udzialy-3-pazdziernika-duzy

Dla koncernu z Mountain View bardzo dobrą wiadomością jest to, że Android 2.2 Froyo osiągnął już pułap poniżej 50 procent (45.3%), stale zmniejszając swoje udziały na rzecz nowszych wersji Androida. Trzecim najpopularniejszym wydaniem systemu Google jest Eclair (2.1), który jest wykorzystywany w 11.7 procenta urządzeń.

Wpływ na stale zwiększającą się popularność Androida 2.3 mają przede wszystkim dwie firmy – Samsung i HTC, które w ostatnim czasie wypuściły w sumie kilka bardzo popularnych smartfonów, wykorzystujących możliwości najnowszego Androida.

Wkrótce sytuacja ponownie ulegnie zmianie – przede wszystkim za sprawą najnowszego Androida Ice Cream Sandwich. Zdecydowana większość nowych urządzeń (zarówno telefonów, jak i tabletów) będzie wykorzystywała tę wersję systemu. Nie bez znaczenia jest również to, że producenci niektórych telefonów z pewnością udostępnią aktualizacje do ICS.

Wielką niewiadomą jest również to, jak będzie wyglądał cykl wydawniczy Androida. Całkiem prawdopodobne jest to, że Google wraz z nowym systemem zdecyduje się na rzadsze aktualizacje, dzięki czemu rynek będzie miał więcej czasu na zaadaptowanie się do nowego wydania zunifikowanego Androida.

źródło: ReadWriteWeb






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x