Kto kupuje Xiaomi, a kto sięga po Samsunga – wyniki badań

2 minuty czytania
Komentarze

Wyniki badań, które przeprowadziło 91mobile, są całkiem interesujące. Portal przygotował dość kompleksowy raport, który powstał w wyniku ankiety, gdzie wyniki podzielono według płci czy wieku. Nie skupiano się tutaj na konkretnych modelach od danego producenta, ale na samej marce. Czy przywiązanie do marki jest aż tak istotne w obecnych czasach, a może to od specyfikacji zależy to, który telefon wybierzmy jako kolejny?

Wyniki badań preferencji zakupowych

wyniki badań
Fot. Wyniki dla konkretnych marek / 91mobile

Niestety, ale 91mobile nie podzieliło się informacją na temat tego, ile osób wzięło udział w ich badaniu. Nie znamy więc próby, ale i tak warto spojrzeć na wyniki badań, które pokazują, jak wybierane są konkretne marki. A raczej na to, która z płci częściej sięga po konkretnego producenta. Według 91mobile, po telefony Samsunga częściej sięgają kobiety (25% do 21%).

Innym dużym producentem, który znalazł się w badaniu, jest Xiaomi. Tutaj rolę się odwróciły, bo po sprzęty tego producenta sięgają częściej mężczyźni, niż kobiety (23% do 20%). W przypadku Oppo oraz Realme wyniki rozkładają się podobnie. Jedna marka wybierana jest częściej przez kobiety (Oppo), a druga przez mężczyzn (Realme). O ile w przypadku Oppo różnica to tylko 1%, to w Realme są to aż „cztery oczka”. Przejdźmy teraz do wspomnianego wcześniej wieku. Tutaj widać, że zainteresowanie marką Samsung rośnie wraz z wiekiem, a u Xiaomi wręcz przeciwnie.

wyniki badań
Fot. Wyniki według wieku / 91mobile

Zobacz też: 10 milionów opłaty za przelew? Jak to możliwe?

Spytano także, jak ważna jest specyfikacja podczas wybierania nowego smartfona. Okazuje się, że dla 35% mężczyzn jest ona najważniejsza. To samo kryterium jest najważniejszym dla 28% kobiet.  Również mniej kobiet decyduje się na zakupy smartfonów przez Internet (40,9%), niż mężczyzn (47,2%). A jak to wygląda u was? Takie wyniki badań was przekonują?

Źródło: 91mobile

Motyw