Facebook walczy z propagandą

Facebook rozpoczyna walkę z Rosyjską i Chińską propagandą

1 minuta czytania
Komentarze

Facebook zacznie oznaczać rosyjskie, chińskie i inne państwowe organizacje medialne. Co więcej, jeszcze tego lata będzie blokować wszelkie reklamy z takich placówek, które są kierowane do użytkowników zagranicznych. Największy na świecie portal społecznościowy będzie stosować etykietę do rosyjskiego Sputnika, irańskiej telewizji prasowej i chińskiej Xinhua News. Tak wynika przynajmniej z częściowej listy podanej przez Facebooka. Firma zastosuje etykietę do około 200 różnych stron.

Facebook walczy z propagandą

Facebook walczy z propagandą

Facebook nie będzie oznaczać żadnych amerykańskich organizacji informacyjnych. Serwis podobno ustalił, że nawet amerykańskie placówki rządowe mają niezależność redakcyjną. Warto tu przypomnieć, że Facebook przyznał, iż nie udało mu się powstrzymać rosyjskiego wykorzystania swoich platform do ingerowania w wybory prezydenckie w USA w 2016 roku. Jednak od tego czasu nałożył większe wymagania dotyczące przejrzystości stron i reklam na swoich platformach. Nowe zasady pojawiają się zaledwie kilka miesięcy przed listopadowymi wyborami prezydenckimi w USA. Jak nie trudno odgadnąć, powstały one z myślą o nich.

Zobacz też: Graj, płać i zdobywaj, czyli jak zyskać Punkty Huawei w grach z AppGallery

Rzecznik chińskiego ministerstwa spraw zagranicznych Geng Shuang powiedział dziennikarzom podczas codziennego spotkania informacyjnego w Pekinie, że firmy z branży mediów społecznościowych nie powinny wybiórczo stwarzać przeszkód dla agencji medialnych:

Mamy nadzieję, że odpowiednia platforma mediów społecznościowych może odłożyć na bok ideologiczne uprzedzenia i przyjąć otwartą i akceptowalną postawę wobec roli mediów w każdym kraju.

— Stwierdził.

Biorąc pod uwagę wiarygodność chińskich mediów, to raczej nie jest kwestia jedynie ideologicznych uprzedzeń.

Źródło: venturebeat

Motyw